مشارکت چینی ها در جهش تولید مسکن ایران

پس از انتشار اخباری مبنی بر مشارکت چینی‌ها در جهش تولید مسکن ایران، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این رابطه گفت: در کنار استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توان از مشارکت و سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ساخت 4 میلیون مسکن بهره برد.

به گزارش تجارت ایران و چین، علی بابایی کارنامی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از مشارکت خارجی‌ها هیچ منافاتی با ظرفیت‌های داخلی ندارد. این موضوع در تمام دنیا در حال انجام شدن است. در حال حاضر سرمایه‌گذاری چینی ها مطرح است و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم و این اتفاق جدیدی در دنیا نیست.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، آمده است: وی در ادامه اظهار کرد: یکی از ایراداتی که همواره به مدیریت کشور ما وارد می دانستند این بود که چرا باب مذاکره و همکاری با کشورهای دیگر را باز نمی کنید. کشور چین یک ابرقدرت اقتصادی است چه اشکالی دارد به بهانه تامین مسکن در کوتاه مدت ما وارد سرمایه گذاری های جدیدتری نیز بشویم.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سرمایه گذاری کشورهای خارجی حسن های متعددی دارد از جمله اینکه هم سرمایه جدید وارد کشور می شود و هم تکنولوژی نوین وارد می شود و هم تبادل دانش فنی صورت می گیرد.

این امر حتی می تواند زمینه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در حوزه هایی غیر از مسکن را نیز فراهم کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: ما منکر ظرفیت های داخلی و دانش متخصصان خودمان نیستیم، باید از تمام دانش و ظرفیت داخلی نیز استفاده شود. اما برای ساخت ۴ میلیون مسکن در کوتاه مدت ظرفیت خالی نیز وجود دارد که می توان برای پرکردن این ظرفیت خالی از کشورهای دیگر استفاده کنیم.

بابایی کارنامی افزود: تبادل سرمایه، تکنولوژی و نیروی کار در تمام کشورهای دنیا رایج است، برخی از کشورهای دیگر نیز از ظرفیت های ما استفاده کرده اند. از نظر بنده ورود شرکت های خارجی به اصل امنیت سرمایه گذاری در کشور آسیب وارد نمی کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *