تولید هواپیمای باریک پیکر در چین

طبق اعلام شرکت ایرباس چین، خط تولید هواپیمای باریک پیکر A321 در ژوئيه 2022 (ا تیر 1401) آغاز خواهد شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، با اعلام شرکت ایرباس چین هواپیمای A321 با توسعه “خط مونتاژ نهایی آسیا در تیانجین” تولید می‌شود. این تصمیم با توافق شرکای چینی ایرباس صورت گرفت که همگی به توسعه و ارتقای خط تولید تیانجین توافق نظر داشتند. در همین راستا توانایی ساخت این دسته از هواپیماها، به تاسیسات کنونی مونتاژ خانواده A۳۲۰ انتقال داده شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری صداوسیما و به نقل از شینهوا منتشر شده، آمده است: شروع کار این شرکت شامل توسعه این کارخانه، ارتقای تاسیسات و ابزار‌ها و آموزش حرفه‌ای کارکنان خواهد بود.

کار جدید بر میزان تولید «خط مونتاژ نهایی آسیا در تیانجین»، تاثیر نخواهد گذاشت. هدف از این اقدام، پاسخ دادن به تقاضای بازار جهانی برای هواپیمای باریک پیکر سری A۳۲۱، به خصوص تقاضای بازار چین است.

ایرباس چهار تاسیسات مونتاژ خانواده A۳۲۰ در سراسر جهان دارد که عبارتند از: تولوز فرانسه، هامبورگ آلمان، تیانجین چین و آلاباما در آمریکا. تاسیسات در هامبورگ و موبیل در آلاباما توانایی تولید هواپیمای A۳۲۱ را دارند.

ایرباس خط مونتاژ نهایی خانواده A۳۲۰ در شهر تیانجین در شمال چین را در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) افتتاح کرد.

این شرکت تا پایان سال ۲۰۲۰ (حدوداً اوایل دی ۱۳۹۹)، بیش از ۵۰۰ هواپیمای تجاری را در این کارخانه مونتاژ و تحویل داده بود. بنا بر اعلام ایرباس چین، این شرکت در مجموع ۹۹ فروند هواپیمای تجاری را در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) به چین تحویل داد که ۱۷/۵ درصد تحویل‌های سالانه این شرکت در جهان است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *