کاخ سفید بازگشایی کنسولگری آمریکا و چین را رد کرد

پس از تعطیلی کنسولگری چین در ایالات تگزاس آمریکا، چین نیز تصمیم به تعطیلی کنسولگری این کشور در چنگدو گرفت. با اینحال عده‌ای باور دارند احتمال بازگشایی آن پس از گفتگوهای روسای جمهور دو کشور وجود دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، در حالی که عده‌ای معتقد هستند احتمالا بازگشایی کنسولگری آمریکا و چین بازگشایی می‌شود، کاخ سفید این موضوع را رد کرد و گفت: همچین خبری صحت ندارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایرنا وبه نقل از بلومبرگ منتشر شده، آمده است: “دین لیبرمن” سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده و چین به عنوان بخشی از مذاکرات آتی بین روسای جمهوری دو کشور، بازگشایی کنسولگری‌های بسته طرفین را بررسی نمی‌کنند.

لیبرمن افزود: گزارش بازگشایی کنسولگری ها نادرست است، چنین چیزی در حال بررسی یا مورد گفت وگو نیست.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تشریح دیدار آتی که قرار است در آینده نزدیک به صورت مجازی میان بایدن و پینگ برگزار شود، گفت: این نشست بخشی از تلاش‌های مستمر ما برای مدیریت مسئولانه موضوع رقابت ایجاد شده بین دو کشور است.

بیشتر بخوانید:

سخنان لیبرمن در حالی بیان می شود که نشریه پولیتیکو روز پنجشنبه گزارش داد که احتمالا بایدن و پینگ در مورد بازگشایی کنسولگری‌ها و کاهش محدودیت‌های صدور روادید به توافق‌هایی دست یابند.

بایدن نیز روز سه‌شنبه گفت: دیدار مجازی وی با رئیس جمهوری چین هنوز به طور رسمی هماهنگ نشده است.

دولت ترامپ در مرداد سال گذشته با اتهام زنی به چین در مورد شیوع ویروس کرونا کنسولگری این کشور در هیوستون ایالت تگزاس را تعطیل کرد.

چین نیز در واکنش به بسته شدن کنسولگری خود در ایالت تگزاس، دستور داد تا کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو تعطیل شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *