پنتاگون از قدرت نیروی دریایی چین پرده برداشت

در جدیدترین گزارش‌های رسیده از پنتاگون، قدرت نیروهای سه‌گانه‌ی ارتش چین مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش تجارت ایران و چین، در حالی که تنش‌ها میان آمریکا و چین در دریاهای چین جنوبی و شرقی بالا گرفت، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در گزارشی قدرت نیروهای سه‌گانه‌ی ارتش چین را مورد ارزیابی قرار داد. این نهاد دولتی اعلام کرد چین با داشتن 355 فروند کشتی، بزرگترین قدرت دریایی جهان است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: نیروی دریایی چین که به عنوان نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAN) نیز شناخته می شود، از تعداد ۳۵۵ کشتی و و زیردریایی مذکور، به طور تخمینی دارای تعداد ۱۴۵ فروند شناور جنگی عمده سطحی است.

بیشتر بخوانید:

گزارش مذکور همچنین در ادامه آورده است که نیروی دریایی چین همچنین توانایی خود را برای انجام حملات دقیق دوربرد علیه اهداف زمینی و تقویت جنگ ضد زیردریایی با هدف تقویت بیشتر توانمندی های جهانی این کشور، آماده می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا پیش بینی کرده است که تعداد مذکور در آینده بیشتر شود و انتظار می رود که ناوگان چین تا سال ۲۰۳۰ به ۴۶۰ فروند کشتی افزایش یابد.

گزارش پنتاگون در ادامه می‌افزاید: چین علاوه بر اینکه بزرگترین نیروی دریایی جهان را داراست، بزرگترین ارتش دائمی جهان و سومین نیروی هوایی بزرگ در دنیا را نیز در اختیار دارد. همه این موارد افزون بر توانایی‌های هسته‌ای این کشور است.

انتشار این گزارش در زمانی صورت می گیرد که آمریکا با دنبال کردن سیاست «ایندوپاسیفیک» خود مبنی بر سیطره بر پهنه گسترده و سرشار از منابع، از هند تا غرب اقیانوس آرام، به دنبال به چالش کشیدن قدرت روزافزون چین است و در این راستا از هر گونه اقدام، از تحریک مناطق جدایی طلب چین گرفته تا امضای قراردادها و پیمان های تسلیحاتی مانند «آکوس» و «کوآد» با کشورهای این منطقه، فروگذاری نمی‌کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *