چین خریدار اصلی نفت ایران

دولت چین بعد از افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها با آمریکا، به تجارت با کشورهای هم پیمان و همسایه خود روی آورد. این موضوع باعث تقویت قدرت چین در منطقه شده است. در حال حاضر هر یوآن چین در بازار ارز ایران با رشد قیمتی 20 تومانی در مقایسه با دیروز، با قیمت 4 هزار و 385 تومان معامله می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، اخبارهای بین المللی حاکی از آن است که چین همچنان برای افزایش مراودات خود با کشورهای همسایه به خصوص ایران تلاش می‌کند. در حال حاضر چین به یکی از واردکنندگان اصلی نفت از ایران تبدیل شده است. این اتفاق برای آمریکا به معنای نقض آشکار تحریم‌ها علیه ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چین طی سه ماه گذشته به طور متوسط روزانه نزدیک به 800 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است. این مقدار تقریبا دو برابر میزان نفت خریداری شده این کشور از ایران در مدت زمان مشابه سال 1399 است. کارشناسان سیاسی آمریکایی معتقدند که ایران در حال حاضر یک فرصت مالی جدید دارد و با این شرایط به راحتی تحریم‌ها را دور می‌زند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

واشگتن فری بیکن در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و نوشته که با تلاش‌های دولت بایدن برای احیای برجام، فروش نفت ایران در ماه‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *