رونمایی از خودروی پرنده شرکت شیائوپنگ هویتیان گوانجو در اروپا

جدیدترین خودروی پرنده X2 شرکت شیائوپنگ هویتیان گوانجو در 16 نوامبر2021 برای اولین بار در نمایشگاه روتورهای اروپایی 2021 به نمایش درآمد.

به گزارش تجارت ایران و چین، پرواز آزمایشی این محصول در ژوئن امسال با موفقیت انجام شد و قرار است در نیمه اول سال آینده پرواز آزمایشی در اروپا انجام شود.

X2 از کابین بسته استفاده می کند و کل بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده است. وزن هواپیمای خالی با باتری 560 کیلوگرم است و ظرفیت 2 سرنشین داشته و حداکثر 200 کیلوگرم بار می تواند حمل نماید. علاوه بر این، X2 یک هواپیمای کاملا برقی با عمر باتری تا 35 دقیقه و ارتفاع پروازی طراحی شده کمتر از 1000 متر است که برای پرواز در ارتفاع پایین  شهر در آینده مناسب است. حداکثر سرعت این هواپیما 130 کیلومتر در ساعت است. در حال حاضر X2 به دو حالت دستی و خودکار مجهز است.


تولید هواپیمای باریک پیکر در چین

ماهواره ای که زباله های فضایی را از بین می برد

شرکت شیائوپنگ هویتیان اکنون بزرگترین شرکت خودروهای پرنده در آسیا است که دفتر مرکزی آن در گوانجو قرار دارد و دارای مراکز و آزمایشگاه های تحقیق و توسعه در پکن، شنجن، شانگهای و دره سیلیکون در ایالات متحده است. از سال 2013، این شرکت با موفقیت پنج نسل از محصولات هواپیمای مسافربری الکتریکی هوشمند را توسعه داده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *