سفیر روسیه: اقدامات غرب ما را به چین نزدیک کرده است

سفیر روسیه در انگلیس گفت، گام‌های غیر دوستانه غرب علیه روسیه و چین، در حال نزدیک کردن این دو کشور به همکاری دوجانبه در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش تجارت ایران و چین،  «آندری کلین» سفیر روسیه در انگلیس یکشنبه در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز گفت: اینطور بگویم که ما اکنون بهترین روابط با چین را داریم. احتمالا این بهترین دوران در مناسبات ماست و قبلا هرگز اینطور نبوده است. هر چه فشار بیشتری علیه ما باشد، چین هم همان فشارها را از سوی متحدان به ویژه ایالات متحده تجربه می‌کند. اطمینان دارم که آنها ما را به سمت نزدیک شدن به یکدیگر سوق می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:

حرکت چین و روسیه به استفاده از ارزهای ملی در توافقات تجاری

رشد تعاملات تجاری روسیه و چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، به گفته این دیپلمات روسیه، مسکو همکاری فعالی با مقامات چینی برای اجرای پروژه‌های مشترک در بخش‌های اقتصادی مختلف دارد، از جمله در بخش گاز.

آندری کلین با بیان اینکه چین یک “شریک بسیار امیدوارکننده” است، گفت: می‌توانم بگویم که از نظر تامین گاز و نفت به چین، چین شریک بسیار مشتاقی است، زیرا بازار بزرگی دارد و به مقدار زیادی از آن منابع نیاز دارد. باور کنید که ممکن است ما خط لوله‌هایی بسیار بیشتری به سمت چین بسازیم تا اروپا و این برای ما بسیار سودآورتر، باثبات‌تر و آرام‌تر از کار روی این خط لوله شمالی خواهد بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *