چین تا سال ۲۰۲۵ مصرف انرژی خود را ۱۳.۵ درصد کاهش می دهد

براساس برنامه ۵ ساله کاهش و حفظ انرژی چین که از سوی شورای دولتی پکن منتشر شده است، این کشور مصرف انرژی را تا سال ۲۰۲۵ برای دستیابی به هدف جهان عاری از سوخت فسیلی ۱۳.۵ درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش تجارت ایران و چین، از شبکه خبری «سی جی تی ان» چین، براساس این برنامه ۵ ساله حذف کلی برای درخواست اکسیژن و نیتروژن آمونیاکی تا ۸ درصد کاهش می یابد و نیترید اکسیژن و ترکیبات تبخیری ارگانیک تا بیش از ۱۰ درصد از سطحی که در سال ۲۰۲۰ مورد استفاده قرار می گرفت کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

نگرانی هند و چین از کمبود انرژی

ساخت بزرگترین پروژه ذخیره انرژی جهان  توسط هوآوی

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، سیاست ها و مکانیسم هایی که برای حفظ انرژی و کاهش انتشار مواد شیمیایی است در آینده پیشرفت خواهد داشت. از سوی دیگر کارایی استفاده از انرژی و کنترل تخلیه آلاینده های اصلی در صنایع کلیدی اساسا در سطوح بین المللی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای خواهد رسید و پیشرفت های چشمگیری باید برای انتقال سبز در توسعه اجتماعی و اقتصادی شکل گیرد.

علاوه بر این ۱۰ پروژه مهم شامل بروزرسانی سبز در صنایع کلیدی، حذف و کاهش در ارتباطات و صنایع لجستیک و استفاده پاک و کارآمد از زغالسنگ به عنوان اهداف پاک راه اندازی خواهند شد.

چین همچنین اعلام کرد، تلاش خواهد کرد تا حذف گاز دی اکسید کربن را تا سال ۲۰۳۰ به بالاترین اندازه ممکن برساند و تا سال ۲۰۶۰ به هدف بدون سوخت های فسیلی دست یابد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *