مجلس نمایندگان آمریکا امروز لایحه رقابت با چین را به رای می‌گذارد

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) به لایحه‌ای با هدف افزایش رقابت این کشور با چین و حمایت از صنعت تراشه سازی ایالات متحده رای می‌دهند.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است تا کنگره را متقاعد کند تا این لایحه را که شامل ۵۲ میلیارد دلار سوبسید برای تولید و تحقیقات نیمه هادی‌ها می‌شود، متقاعد کند، چرا که کمبود قطعات کلیدی مورد استفاده در خودروها و کامپیوترها، چالش‌های زنجیره تامین را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید:

تحلیل متفاوت رقابت میان آمریکا و چین از نگاه دبیر سابق شورای امنيت ملی سازمان ملل

کاخ سفید بازگشایی کنسولگری آمریکا و چین را رد کرد

طبق گزارشی که در ایسنا منتشر شده است، اگر چنین رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل دموکرات‌ها با موفقیت همراه شود، سنا باید روز جمعه به لایحه رای دهد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا گفته بود که این لایحه ۲۹۰۰ صفحه‌ای با عنوان قانون “آمریکا رقابت می‌کند” یک سرمایه گذاری بزرگ بر روی تراشه‌هاست و ظرفیت‌های تحقیقاتی و تولیدی را تقویت می‌کند و همچنین رقابت پذیری و رهبری آمریکا را نیز توسعه می‌بخشد.

سنای آمریکا سال گذشته میلادی قانون رقابت و نوع آوری این کشور را که شامل افزایش ۵۲ میلیارد دلاری در تولید نیمه هادی‌ها و اعطای مجوز ۱۹۰ میلیارد دلاری برای تقویت فناوری و تحقیقات این کشور در رقابت با چین می‌شود را تصویب کرد.

لایحه مجلس نمایندگان آمریکا تفاوت‌های کلیدی با نسخه سنا دارد و شامل ۱۹۰ میلیارد دلار برای تحقیق و تکنولوژی نمی‌شود اما ۴۵ میلیارد دلار برای حمایت از تامین زنجیره انعطاف پذیری و تولید کالاهای کلیدی و اساسی، تجهیزات صنعتی و تولید فناوری را در بر می‌گیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *