آلمان بر “مسئولیت ویژه” چین نسبت به اوکراین تاکید کرد

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزیر امور خارجه آلمان در تماسی تلفنی با همتای چینی‌اش بر “مسئولیت ویژه” چین در قبال اوکراین تاکید کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین در جلسه روز جمعه پیرامون رای‌گیری در مورد پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کرد، غایب بود؛ اقدامی که کشورهای غربی آن را به عنوان یک پیروزی برای نشان دادن انزوای بین‌المللی مسکو تلقی کردند.

بیشتر بخوانید:

چین: تحریم روسیه شرایط اوکراین را بدتر می‌کند

فعالیت سفارت چین در اوکراین به حالت عادی ادامه دارد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، وزارت امور خارجه چین در این بیانیه گفت: وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در این تماس تلفنی با آنالنا بربوک، همتای آلمانی‌اش اعلام کرد که پکن از ناتو، اتحادیه اروپا و روسیه برای از سرگیری مذاکرات پیرامون ایجاد یک مکانیسم امنیتی اروپایی متعادل، موثر و پایدار حمایت می‌کند.

این بیانیه به نقل از وانگ یی گفت: چین از استفاده از تحریم برای حل مشکلات حمایت نمی‌کند و با تحریم‌های یکجانبه که هیچ اساسی در قوانین بین‌المللی ندارند، مخالف است.

وانگ یی افزود: ما معتقدیم که شورای امنیت باید به دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای بحران کنونی کمک کند نه اینکه باعث ایجاد رویارویی‌های جدید شود.

وی در ادامه گفت: چین از استفاده از عباراتی که اجازه استفاده از زور و تحریم را می‌دهند، جلوگیری کرده است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *