پکن: نیمی از اتباع چین اوکراین را ترک کردند

وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: بیش از سه هزار شهروند چینی به سلامت از اوکراین به کشورهای همسایه منتقل شده‌اند.

به گزارش اتجارت ایران و چین،  از گلوبال تایمز، وانگ ون بین در کنفرانس خبری پنجشنبه گفت: وزارت امورخارجه و سفارت چین در حال ارزیابی خطرات ایمنی و به کارگیری همه ابزارهای موجود به منظور کمک به شهروندان چینی برای تخلیه هستند، روندی که در حال حاضر به شیوه‌ای منظم در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

اوکراین: چین آماده اقدام برای پایان یافتن جنگ میان کی‌یف و مسکو است

آلمان بر مسئولیت ویژه چین نسبت به اوکراین تاکید کرد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، سفارت چین در اوکراین نیز با تایید خروج تقریبا نیمی از اتباع این کشور اعلام کرد که دولت اوکراین یک قطار ویژه برای خروج ۱۸۰ دانشجوی چینی از خارکف اختصاص داده است.

سفارت چین افزود، خروج اتباع چین از اوکراین به استثنای چند شهر در شرق این کشور در حال اتمام است.

سفارت چین تصریح کرد، بیش از ۶هزار چینی برای خروج از اوکراین ثبت نام کرده‌اند و جدا از انتقال سازمان یافته، بسیاری از آن‌ها به تنهایی با استفاده از رویه مهاجرت، اوکراین را ترک کرده‌اند.

به دنبال ادامه تنش و درگیری‌های میان روسیه و اوکراین، فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که پکن برای میانجیگری و کمک به حل بحران اوکراین پیشنهاد داده است.

با حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هشتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *