تجهیز نیروی هوایی پاکستان به جنگنده‌های نسل جدید چین

نیروی هوایی پاکستان از آخرین سلاح افزوده شده به ناوگان خود شامل جنگنده نسل جدید چینی مدل J-۱۰ C همچنان که این دو متحد دیرینه بابت هند، رقیب نظامی منطقه‌ای خود نگرانند، رونمایی کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری رویترز، در زمانی که پاکستان با روند فزاینده کسری در حسابهای جاری خود و کاهش ذخایر ارزی خارجی خود دست و پنجه نرم می کند، مشخص نشده که پاکستان چه تعداد هواپیما را به چه قیمتی خریداری کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

عراق جنگنده مشترک چین و پاکستان را می خرد

سرمایه گذاری چین در بندر کراچی پاکستان

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، بر اساس گزارشها، تلویزیون پاکستان در یک پخش زنده تلویزیونی پرواز پنج فروند از این هواپیماهای جدید را نشان داد.

به گفته تحلیلگران نظامی پاکستان جنگنده J-۱۰ C که همچنین با نام “اژدهای قوی” شناخته می شود، یک جت با وزن متوسط ​​و مناسب همه شرایط آب و هوایی است و قرار است منجر به تقویت توانمندی رزمی نیروی هوایی پاکستان شود که هم‌اکنون متکی به جت های تندر JF-۱۷ چینی، میراژهای فرانسوی و اف-۱۶ های قدیمی آمریکایی است.

این هواپیماها در  یک مراسم پرواز نمایشی با حضور عمران خان، نخست وزیر پاکستان و سران نیروهای نظامی این کشور و مقامات چینی معرفی شدند.

عمران خان در اظهاراتی گفت: این یک افزوده بزرگ به سیستم دفاعی ماست. من به نمایندگی از کشورمان از چین تشکر می کنم که این جنگنده ها را با رکورد زمانی هشت ماهه ارائه کرد.

این مراسم پرواز نمایشی این جنگنده ها ساعاتی پس از آن برگزار شد که پاکستان به هند نسبت به “عواقب ناخوشایند” آنچه که سقوط روز پنجشنبه یک شیء مافوق صوت با منشأ هندی، اما ناشناس و مشغول پرواز در ارتفاع بالا در خاک پاکستان خواند، هشدار داد.

این دو کشور همسایه مجهز به سلاح هسته‌ای از زمان استقلال پیدا کردن از بریتانیا در سال ۱۹۴۷، سه جنگ و چندین درگیری‌ نظامی پراکنده را تجربه کرده‌اند که آخرین موردش در سال ۲۰۱۹ حین درگیری نیروهای هوایی دو کشور بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *