علت سقوط هواپیمای چین مشخص شد؟

هر دو جعبه سیاه هواپیمای مسافربری که در ماه گذشته در جنوب چین سقوط کرد و منجر به کشته شدن ۱۳۲ نفر شد توسط کارشناسان آمریکایی در آزمایشگاه دولتی در واشنگتن تجزیه و تحلیل می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین و به نقل از بی‌نیوز، هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ایالات‌متحده اعلام کرد که به همتایان چینی خود کمک می‌کند تا اطلاعات را از داده‌های پرواز دانلود کنند.

بیشتر بخوانید:

تولید هواپیمای باریک پیکر در چین

اعزام نخستین هواپیمای باری افغانستان به چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، آژانس آمریکایی هفته گذشته گفت که همین کار را برای ضبط‌کننده صدای کابین خلبان انجام می‌دهد زیرا ممکن است هر دو در اثر برخورد آسیب دیده باشند.

کارشناسان اظهار کردند: اگر بتوانیم اطلاعات مربوط به آن‌ها را بازیابی کنیم، می‌توان روشن کرد که چرا بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شرقی چین در ۲۱ مارس در یک منطقه کوهستانی سقوط کرد.

سقوط یک دهانه به عمق ۲۰ متر (۶۵ فوت) در دامنه کوه ایجاد، هواپیما را متلاشی و در جنگل اطراف آتش‌سوزی ایجاد کرد. بیش از ۴۹هزار قطعه هواپیما پیدا شد همچنین دو روز طول کشید تا ضبط‌کننده صدای کابین خلبان پیدا شود و ضبط‌کننده اطلاعات پرواز که در عمق ۱.۵ متری (۵ فوت) زیر زمین مدفون بود، ۶ روز طول کشید تا یافت شود.

مقامات چینی گفته‌اند که گزارش تحقیقات اولیه طی ۳۰ روز پس از سقوط کامل می‌شود.

پرواز MU۵۷۳۵ با ۱۲۳ مسافر و ۹ خدمه از شهر کونمینگ آغاز شد و در جنوب غربی چین، گوانگژو، مرکز استان و صادرات در نزدیکی هنگ کنگ در جنوب شرقی سقوط کرد.

 

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *