اُمیکرون نظام سلامت چین را به چالش کشیده است

چین با بیشترین افزایش موارد ابتلا به کروناویروس از زمان شروع همه‌گیری مواجه است، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور در قرنطینه هستند و نظام سلامت آن تحت فشار قرار دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، چین یکی از آخرین کشورهایی است که به استراتژی “کووید صفر” پایبند است. هدف چین این است که با اجرای قرنطینه های سخت و با انتقال همه موارد ابتلا به مراکز قرنطینه، شیوع بیماری را مهار کند. این اقدام، فشار بیشتری بر نظام سلامت چین که پیش از این نیز تحت فشار قرار داشت، وارد می کند زیرا سویه بسیار مسری کروناویروس موسوم به اُمیکرون به سرعت در میان جمعیت در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید:

اعزام نیروهای خدمات پزشکی و بهداشتی ارتش چین برای کمک به امور پیشگیری و مهار همه‌گیری کرونا در شانگهای

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، مقامات پکن اعلام کرده اند: بیش از ۱.۲ میلیارد نفر در چین تا اواسط ماه مارس دو دُز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده اند که تقریبا معادل ۹۰ درصد از جمعیت این کشور است. همچنین برنامه تزریق دُز یادآور واکسن کرونا راه اندازی شده اما بیش از نیمی از جمعیت هنوز دُز سوم را دریافت نکرده اند.

یکی از چالشهای بزرگ چین در مهار کرونا، مراقبت از سالمندان است زیرا تنها نیمی از چینی های بالای ۸۰ سال دو دُز واکسن را دریافت کرده اند و کمتر از یک پنجم آنها دُز یادآور را زده‌اند.

به گزارش فرانس ۲۴، نظام سلامت چین حتی قبل از آغاز همه گیری کووید-۱۹ نیز با کمبود نیرو مواجه بود و مقامات این کشور در تلاش بودند تا خدمات مورد نیاز برای جمعیت عظیم و سالخورده و مراقبت از آنها به درستی انجام شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *