قیمت سنگ‌آهن چین صعودی شد

قیمت آتی سنگ آهن چین با امید به بهبود تقاضا افزایش یافت.

به گزارش تجارت ایران و چین، معاملات آتی سنگ آهن معیار چین، حدود چهار درصد افزایش یافت و بیشتر ضررهای هفته را از بین برد زیرا کارخانه‌ها با امید به تقاضای بهتر و از سرگیری حمل‌ونقل پس از کاهش محدودیت، تولید را افزایش دادند.

داده‌های سایت مشاوره مای استیل نشان داد که نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کوره بلند در ۲۴۷ کارخانه فولاد در سراسر کشور در این هفته ۸۶.۴۲ درصد از ۸۴.۹۵ درصد هفته قبل و بالاترین میزان از اواخر جولای در سال ۲۰۲۱ بوده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش واردات زغال سنگ روسیه توسط چین

منع ورود زغال سنگ استرالیا به چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، فعال‌ترین معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان، برای تحویل در سپتامبر، با جهش ۳.۹ درصدی به ۹۲۵ یوان (۱۴۵.۱۹ دلار) در هر تن رسید. در زمان تعطیلی بازار، آنها با ۲.۹ درصد افزایش به ۹۱۶ یوان رسیدند که ۰.۳ درصد کاهش را برای هفته ثبت کردند. ژو گویچو، تحلیلگر جینرویی کپیتال گفت: «فولادسازان با انتظار افزایش تقاضا در بخش‌های پایین‌دستی، تولید خود را از سر می‌گیرند.

سایر مواد فولادسازی در بورس دالیان نیز افزایش یافت. معاملات آتی زغال‌سنگ کک‌ در بازار کالایی دالیان با ۲.۸ درصد افزایش به ۳۱۵۲ یوان در هر تن و قیمت کک با ۱.۱ درصد افزایش به ۴۲۱۷ یوان در هر تن رسید.

قیمت آتی میلگرد فولادی مصالح ساختمانی در بورس آتی شانگهای، برای تحویل در اکتبر، با ۱.۳ درصد افزایش به ۵۰۴۹ یوان در هر تن رسید. کویل‌های نورد گرم مورد استفاده در خودروها و لوازم خانگی با ۰.۹ درصد افزایش به ۵۱۹۸ یوان در هر تن رسید.

به نقل از کیتکو، مصرف ظاهری محصولات اصلی فولادی از جمله این دو ماده در چین تا روز پنج‌شنبه ۳.۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت. معاملات آتی فولاد ضد زنگ شانگهای با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۹۸۳۵ یوان در هر تن رسید.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *