تکلیف لباس‌های چینی برای کاروان ورزشی ایران مشخص شد

تصمیم کمیته ملی المپیک برای لباس کاروان ورزشی ایران که در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت خواهد کرد مشخص شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، پس از اینکه مسئولان کمیته ملی المپیک عنوان کردند قرار است اتفاقات بسیار خوبی در خصوص لباس کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو رخ دهد در نهایت مشخص شد آنها در حال توافق با یک شرکت چینی هستند تا بتوانند برای حضور در بازی‌های آسیایی از این شرکت لباس‌های رایگان دریافت کنند. هر چند در نهایت مخالفت‌هایی با توافق کمیته ملی المپیک با شرکت چینی انجام شد.

بیشتر بخوانید:

اعزام ۶ رشته نابینایان و کم‌بینایان به بازی‌های پاراآسیایی چین

بازی های پارالمپیک زمستانی پکن 2022

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص این موضوع به رادیو تهران گفت: یک اسپانسر خارجی به ما پیشنهاد داد که لباس کاروان ایران را به صورت رایگان در اختیار ما خواهد گذاشت. در این خصوص استعلام کردیم تا بر اساس سیاست‌های کشور عمل کنیم. اگر با این پیشنهاد مخالفت شود با این اسپانسر خارجی مذاکره نخواهیم کرد. البته با تولیدکننده‌ها داخلی هم جلساتی داشته‌ایم و از بین انها ۱۰ طرح را انتخاب خواهیم کرد و ۳ طرح منتخب توسط هیئت ژوری مشخص خواهد شد.

اما صحبت‌های کیکاووس سعیدی، دبیر کمیته ملی المپیک آب پاکی بود روی همه اخبار و شایعاتی که در خصوص لباس کاروان ایران مطرح شده بود.  وی در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: “برای بازی‌های آسیایی از لباس‌های تولید داخل استفاده خواهد شد و بر همین اساس دریافت لباس‌های رایگان از شرکت چینی از دستور کار خارج شد.”

در نهایت اینکه کیفیت لباس‌های رایگان چینی هم از جمله مواردی است که می‌توانست چالش‌هایی را برای کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ایجاد کند که با تصمیم کمیته ملی المپیک احتمال رخ دادن این چالش از بین رفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *