هفتمین دوره همکاری علمی مشترک ایران و چین اعلام شد

هفتمین فراخوان صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF) با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) و آکادمی علوم چین (CAS) اعلام شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، هفتمین فراخوان «صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF)» با همکاری آکادمی علوم چین (CAS) و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در راستای فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان محققان ایرانی و محققان آکادمی علوم چین در قالب «پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک» و «کارگاه‌های مشترک» اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

همکاری ایران و چین در پروژه بیابان زایی

آغاز همکاری ایران و چین در آموزش فنی و حرفه ای

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این فراخوان در قالب‌های حمایتی «پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک» و «کارگاه‌های مشترک» مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد. در بخش “پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک” صندوق علمی مشترک راه ابریشم (SRSF) حداکثر از ۶ پروژه تحقیقاتی مشترک در دو زمینه علمی “مواد پیشرفته (Advanced Materials)” و “علوم آب (Water Science)” حمایت خواهد کرد.

پژوهشگران ایرانی می‌توانند تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ پروپوزال‌های مشترک خود را در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ثبت کنند. حداقل مدت زمان اجرای پروژه پژوهشی در قالب این فراخوان یک سال و حداکثر مدت زمان اجرای پروژه پژوهشی در قالب این فراخوان سه سال تعریف شده است.

حداکثر حمایت برای پژوهشگران ایرانی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای حداکثر سه سال در نظر گرفته شده است.

در بخش “کارگاه‌های مشترک” نیز این صندوق مشترک حداکثر از سه کارگاه مشترک در زمینه‌های علمی “مواد پیشرفته ( Advanced Materials )” و “علوم آب ( Water Science )” حمایت می‌کند و پژوهشگران ایرانی تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ مهلت دارند پروپوزال‌های مشترک خود را در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ثبت کنند.

در صورت برگزاری کارگاه در ایران، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور حمایت مالی جهت میزبانی کارگاه را ارائه خواهد کرد و آکادمی علوم چین نیز هزینه‌های سفر بین‌المللی محققان چینی را جهت شرکت در کارگاه تأمین خواهد کرد.

به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF)، در صورتی که تا ابتدای سال میلادی آتی محدودیت‌های سفر مربوط به همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ همچنان برقرار باشد، کارگاه‌های برگزیده به صورت مجازی برگزار شده و هزینه‌های مربوط به هر کارگاه نیز بر اساس معیارهای یک رویداد مجازی محاسبه خواهد شد.

اعلام نتایج نهایی بررسی پروپوزال‌ها در نیمه دوم مهر ۱۴۰۱ و آغاز پروژه‌های پژوهشی در نیمه دوم دی ۱۴۰۱ است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *