تاسیس کتابخانه چین‌شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی

کتابخانه چین‌شناسی با هدف توسعه و گسترش همکاری‌های دو جانبه و شناخت بدون واسطه چین در دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، دکتر دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه روابط با کشورهای مختلف به‌ویژه چین است، گفت: یکی از اولویت‌های دانشگاه علامه طباطبائی، همکاری با دانشگاه‌های چین از لحاظ اهداف سیاسی و علمی است.

بیشتر بخوانید:

اولین تفاهم نامه همکاری بین شینینگ و کاشان

هفتمین دوره همکاری علمی مشترک ایران و چین اعلام شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، دهقانی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبائی با بسیاری از دانشگاه‌های چین تفاهم‌نامه علمی امضا کرده است که به دنبال اجرایی کردن آنها هستیم، اظهار کرد: امیدواریم که در بخش علمی و فرهنگی بتوانیم متناسب با شأن دو کشور روابط را توسعه دهیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به رویکردهای توسعه علمی دو کشور، گفت: می‌توانیم از این ظرفیت استفاه کنیم و با توجه به همکاری‌های دوجانبه، کرسی‌های ایران‌شناسی و آموزش زبان فارسی را در چین راه‌اندازی کنیم. در مقابل چین نیز می‌تواند با تاسیس کتابخانه چین‌شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی گام مهمی در معرفی بدون واسطه فرهنگ و تمدن چینی به ایرانیان بردارد. چرا که شناخت ما از چین از منظر نوشته‌های غربی است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *