گازپروم: صادرات گاز روسیه به چین افزایش داشته است

شرکت روسی گازپروم اعلام کرده است که صادرات گاز طبیعی روسیه به چین در ماه‌های نخست سال جاری افزایش داشته است.

به گزارش تجارت ایران و چین از راشا تودی، شرکت روسی گازپروم روز یکشنبه اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی روسیه به چین در چهار ماه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

روسیه در اندیشه تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری با چین

روسیه قرارداد ۲۵ ساله با چین امضا کرد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، این شرکت اعلام کرد صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله سیبری طی قراردادی بین گازپروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) انجام می شود.

هنگامی که روسیه در اواخر فوریه عملیات نظامی خود را علیه اوکراین آغاز کرد، علیرغم تهدیدهای واشنگتن، پکن از محکوم کردن مسکو یا شرکت در تحریم‌های بین المللی خودداری کرد. بسیاری از کشورهای اروپایی با شرایط روسیه برای تحویل گاز طبیعی مخالفت کردند.

طبق دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پرداخت بهای گاز از سوی کشورهای غیر دوست باید به روبل واحد پول روسیه پرداخت شود. کرملین این تصمیم را بعد از اعمال تحریم‌های مالی غرب علیه مسکو اتخاذ کرد.

اتحادیه اروپا در ابتدا قوانین جدید مسکو را رد کرد و آنها را باج‌خواهی خواند، اما کمیسیون اروپا اخیراً اعلام کرد که می‌توان راه‌هایی برای پرداخت بهای گاز روسیه به روبل پیدا کرد.

گازپروم در اواخر ماه آوریل صادرات گاز به لهستان و بلغارستان را قطع کند چون این کشورها از پرداخت بهای گاز به روبل خودداری کرده بودند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *