تلاش چین برای محافظت از دارایی‌هایش در برابر تحریم‌های آمریکا

صاحبان کسب و کار در چین به منظور محافظت از دارایی های خارجی در برابر تحریم های آمریکا با بانک های این کشور پیرامون راهکارهای موجود تبادل نظر کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، از روزنامه «فایننشال تایمز»، منابع آگاه اعلام کردند نظارت کنندگان صنعت و کسب و کارهای چینی با برگزاری جلسه اضطراری با بانک‌های داخلی و خارجی به بحث درباره محافظت از دارایی‌های برون مرزی این کشور در برابر تحریم‌های آمریکا مشابه آنچه برای روسیه پس از حمله نظامی به اوکراین اعمال شد، پرداختند.

 

بیشتر بخوانید:

تحریم‌های آمریکا علیه پهپادهای چینی

ضربه ای که تحریم های آمریکا به هوآوی وارد کرد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، مقام‌های چینی نگرانند اقدامات مشابهی مانند آنچه برای روسیه در تهاجم نظامی به اوکراین اتفاق افتاد برای پکن در مناقشات منطقه ای نظامی و یا دیگر بحران ها اتفاق بیفتد.

دولت چین همچنان پشتیبان «ولادیمیر پوتین» در جنگ اوکراین است اما بانک‌ها و شرکت‌های چینی در معامله و نقل و انتقال پول با نهادهای روسی بسیار محتاط عمل می کنند چرا که در غیر این صورت هدف تحریم های آمریکا قرار می گیرند.

کنفرانس داخلی که در تاریخ ۲۲ آوریل برگزار شد، با حضور مقام‌های رسمی بانک مرکزی چین و وزارت دارایی این کشور و مقام‌های اجرایی از ده ها بانک ‌داخلی و بین المللی بوده است.

«اندرو کولیر» مدیر تحقیقات جهت دهی سرمایه در هنگ کنگ گفت دولت چین حق دارد نگران باشد چرا که گزینه های جایگزین کمی دارد و پیامد تحریم های آمریکا می تواند فاجعه آمیز باشد.

یک شخص دیگر حاضر در جلسه طی مصاحبه دیگری با خبرنگاران گفت: « هیچ کس راه حل درستی برای این مشکل ارائه نمی کند. سیستم بانکی چین آمادگی مسدود شدن سرمایه های دلاری اش و یا کنارگذاشته شدن از سوی سیستم پیامرسان سوئیفت را ندارد.»

نظارت کنندگان ارشد از جمله «یئی هیومن» رئیس کمیسیون ناظران امنیتی چین و «شیائو گانگ» که بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ رئیس این کمیسیون بوده است از بانکداران خواستند تا هرآنچه می توانند برای حفاظت از سرمایه های برون مرزی به ویژه ۳.۲ تریلیون دلار ذخایر ارز خارجی این کشور انجام دهند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *