چین به پایان قرنطینه نزدیک شده است؟

پس از ۶ هفته قرنطینه مردم در خانه‌هایشان، تحمل کمبود مواد غذایی و نگرانی دائمی برای خروج، به نظر می‌رسد قرنطینه شانگهای به پایان رسیده است.

به گزارش تجارت ایران و چین و به نقل از بلومبرگ، مقامات مرکز مالی روز جمعه گفتند که به دنبال متوقف‌کردن شیوع ویروس کرونا در جامعه تا ۲۰ مه هستند و این می‌تواند نشانه‌ای برای پایان محدودیت‌های طاقت‌فرسای زندگی افراد باشد.

بیشتر بخوانید:

تشدید محدودیت‌های کرونایی در دو شهر بزرگ چین

تجارت چین تحت‌تاثیر همه‌گیری کرونا

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، با این حال، چشم‌انداز قرنطینه در شهرهای بزرگ چین همچنان وسیع است، در حالی که پکن با فهرست رو به رشدی از محدودیت‌های کووید مواجه است و این نگرانی را ایجاد می‌کند که به زودی به همان سرنوشت دچار شود.

هدف شانگهای برای باز کردن قرنطینه پس از آن اعلام شد که این شهر در روزهای اخیر در حفظ یک گستره سه روزه بدون آلودگی در خارج از مناطق قرنطینه ناکام ماند. این یک نقطه عطف کلیدی برای مقامات محلی در چین بوده است تا شیوع بیماری را با موفقیت مهار کرده و اجازه از سرگیری زندگی عادی را توجیه کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد، رئیس‌جمهور، شی جین پینگ در مواجهه با واکنش بی‌سابقه مردمی علیه استراتژی قرنطینه و هشدارهای رکود شدید اقتصادی، محدودیت‌های شدیدتر کووید را پذیرفته است.

آخرین اقدام برای برانگیختن هراس، زمانی بود که اداره ملی مهاجرت اعلام کرد که سفرهای خروجی غیرضروری را برای شهروندان چینی به شدت محدود  و دسترسی به اسناد مورد نیاز برای خروج را محدود می‌کند. در حالی که این اقدام به جای ایجاد محدودیت‌های مرزی جدید، قوانین موجود را تقویت کرد، نظرات بسیاری از کاربران اینترنت را برانگیخت که نگران این بودند که مقامات در تلاش برای جلوگیری از رفتن مردم به خارج از کشور هستند.

مقامات پکن همچنین شایعه گسترده در مورد قرنطینه قریب‌الوقوع ۲۲ میلیون نفر در این شهر را رد کردند و مقامات اعلام کردند که سه دور آزمایش کووید را  برای اکثر مردم انجام می‌دهند و در عین حال به همه توصیه می‌کنند که در خانه بمانند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *