بزرگترین پرینت سه بعدی جهان؛ سد یانگ کو در چین

چین که با کاهش نرخ زاد و ولد و کمبود احتمالی نیروی کار مواجه است، در سال‌های اخیر برای حفظ صنایع خود به دنیای اتوماسیون‌ها روی آورده است. چین در جدیدترین پروژه سد سازی خود از پریسنت سه بعدی استفاده می‌کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، دانشمندانی که در این پروژه دخیل هستند، اذعان دارند که چین در دو سال آینده با استفاده از هوش مصنوعی، ربات‌های ساختمانی و نیروی انسانی رباتی، یک سد نیروگاه آبی بسازد.

بیشتر بخوانید:

اولین پردازشگر تصویر هوش‌مصنوعی چین برای تلویزیون 8K

چین تا 2025 رهبری صنعت هوش مصنوعی را در دست خواهد گرفت

طبق گزارشی که در کاماپرس منتشر شده است، ساوت چاینا مورنینگ پست، روزنامه انگلیسی زبان هنگ کنگ، اولین بار در روز یکشنبه با استناد به مقاله‌ای که در ماه آوریل در مجله معتبر دانشگاه Tsinghua (علم و فناوری) منتشر شد، گزارش داد که سد یانگ کو در فلات تبت قرار است به صورت سه بعدی، لایه به لایه مونتاژ گردد.

به ادعای ساوت چاینا مورنینگ پست، لیو تیانیون، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه Tsinghua، سیستم هوش مصنوعی و ارتش ربات‌ها به حذف خطای انسانی کمک می‌کند، مانند زمانی که اپراتورهای غلتکی در یک خط مستقیم قرار نمی‌گیرند یا زمانی که رانندگان کامیون مواد را به نقطه اشتباه تحویل می‌دهند.

به گفته دانشمندان این حوزه، سد تکمیل شده یانگ کو سالانه 5 میلیارد کیلووات ساعت برق در اختیار چین قرار می‌دهد. این سد تا سال 2024 تکمیل خواهد شد. در صورت تکمیل این پروژه، شاهد بزرگترین فرآیند پرینت سه بعدی خواهیم بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *