ماهیگیری غیرقانونی چینی ها با سیستم ردیابی دریایی رصد می شود

آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند در نشست «کوآد» به میزبانی توکیو از راه اندازی سیستم ردیابی دریایی برای رصد ماهیگیری غیرقانونی چینی ها در منطقه هند-اقیانوسیه خبر دادند.

به گزارش تجارت ایران و چین از خبرگزاری «رویترز» یک مقام رسمی آمریکا در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز از طرح دریایی ابتکاری که از سوی کشورهای عضو کوآد در اجلاس توکیو مطرح شده است خبر داد. براساس این طرح با استفاده از تکنولوژی ماهواره ای سیستم ردیابی برای ماهیگیری غیرقانونی در اقیانوس هند و آرام تعبیه می شود که به مراکز نظارتی در سنگاپور و هند متصل می شود.

بیشتر بخوانید:

تلاش چین برای پیوستن به پیمان همکاری تجاری بین اقیانوسیه

استرالیا ادعا کرد با حمله روسیه به اوکراین نگاه چین به منطقه هند-اقیانوسیه است

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، براین اساس این سیستم ردیابی دریایی به این کشورها امکان می دهد تمامی ماهیگیری های غیرقانونی حتی در مواقعی که قایق های ماهیگیری فرستنده هایشان را قطع کنند نیز رصد شود.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در سفر ژاپن با دیگر اعضای عضو کوآد یعنی ژاپن، استرالیا و هند حول محور افزایش همکاری ها برای مقابله با افزایش ادعاهای چین و نفوذش در منطقه دیدار کرد.

«کرت کمپبل» هماهنگ کننده امور آمریکا-هند اقیانوسیه اوایل ماه جاری اعلام کرد آمریکا به زودی برنامه هایش را جهت مقابله با ماهیگیری غیرقانونی در منطقه ارائه می کند.

بسیاری از کشورهای منطقه هند- اقیانوسیه با کشتی های ماهیگیری زیاد چین برخورد و تنش دارند و معتقدند کشتی های چینی اغلب از قوانین منطقه های اقتصادی انحصاری تخطی می کنند و موجب آسیب محیط زیست و به بار آوردن خسارت در این منطقه می شوند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *