بازگشایی بازار اوراق قرضه چین برای سرمایه‌گذاران خارجی

چین به سرمایه‌گذاران نهادی خارجی اجازه می‌دهد تا اوراق قرضه معامله شده در بازار مبادلات کوچکتر خود را در آخرین گام برای گسترش دسترسی جهانی به بازارهای مالی خود، خریداری کنند زیرا درخواست‌ها از دولت برای فروش بدهی بیشتر و پرداخت محرک‌های اضافی برای تقویت اقتصاد در حال رشد افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت ایران و چین، بانک خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرمایه‌گذاران نهادی خارجی واجد شرایط از بانک‌های مرکزی و صندوق‌های دولتی گرفته تا بانک‌های تجاری و صندوق‌های بازنشستگی مجاز خواهند بود در اوراق قرضه در بازار مبادلات سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید:

گواندونگ اولین اوراق قرضه یوآنی را در ماکائو منتشر کرد

۱۰ میلیارد دلار اوراق قرضه چینی توسط سرمایه گذاران جهان خریداری شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این موسسات مالی می‌توانند اوراق قرضه و سرمایه‌گذاری در مواردی از جمله ابزارهای مبتنی بر اوراق قرضه مجاز توسط بانک مرکزی چین و تنظیم‌کننده اوراق بهادار آن را از ۳۰ ژوئن آغاز کنند زیرا چین به دنبال گسترش مشارکت بین‌المللی در بازار اوراق قرضه ۱۳۸.۲ تریلیون یوان (۲۸.۲ میلیارد دلار سنگاپور) است.

به نقل از بیزنس، اگرچه اقتصاد در ماه مارس در حال کاهش بود اما شاخص‌های اقتصادی ماه آوریل تاثیر کامل قرنطینه شانگهای، بزرگترین بندر جهان همچنین تعطیلی قطب‌های صنعتی مانند چانگ‌چون را نشان می‌دهند. فعالیت‌های تولیدی و خدماتی به بدترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۰ سقوط کرد و رشد صادرات، محرک اصلی بازگشت اقتصاد در دو سال گذشته، به ضعیف‌ترین سرعت خود از ژوئن ۲۰۲۰ کاهش یافت.

بر اساس گزارش سال گذشته اینترنشنال کاپیتال که توسط انجمن بازار و انجمن سرمایه گذاران نهادی بازار مالی چین منتشر شد، اوراق قرضه در دو بازار در چین معامله می‌شود؛ سرمایه‌گذاران خارجی از سال ۲۰۱۶ مجاز به سرمایه‌گذاری در بازار اوراق قرضه بین بانکی چین هستند که ۸۶ درصد از کل بازار اوراق قرضه داخلی چین را تشکیل می‌دهد و مابقی در بازار مبادلات معامله می‌شود.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *