پایان قرنطینه چین؟

شانگهای گام‌های بیشتری برای بازگشایی و بازگشت به زندگی عادی‌تر و لغو قرنطینه دوماهه کووید-۱۹ برمی‌دارد و پکن محدودیت‌های کووید را کاهش می‌دهد و بخش‌هایی از حمل‌ونقل عمومی، برخی مراکز خرید، باشگاه‌ها و سایر مکان‌ها را با تثبیت میزان شیوع بیماری بازگشایی کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، هدف این مرکز تجاری ۲۵ میلیونی چین این است که اساسا از چهارشنبه به قرنطینه‌ای پایان دهد که به شدت به اقتصاد آسیب وارد کرده است و بسیاری از ساکنان شانگهای درآمد خود را از دست می‌دهند. محدودیت‌های دردناک کرونا در شهرهای بزرگ چین برخلاف روندهایی است که در بقیه جهان دیده می‌شود که حتی با گسترش عفونت‌ها تا حد زیادی به سمت همزیستی با ویروس حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید:

چین به پایان قرنطینه نزدیک شده است؟

با گسترش شیوع کووید، میلیون‌ها چینی قرنطینه شدند

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، مقامات اظهار کردند: خدمات اتوبوس در منطقه جدید پودونگ، محل بزرگ‌ترین فرودگاه شانگهای و منطقه مالی اصلی تا دوشنبه به طور کامل از سر گرفته می‌شود. مرکز خرید پلازا ۶۶ در مرکز شانگهای روز یکشنبه بازگشایی شد.

مقامات با تمرکز از سرگیری تولید، به آرامی محدودیت‌ها را کاهش داده‌اند. به افراد بیشتری اجازه داده شده است آپارتمان خود را ترک کنند و مشاغل بیشتری مجاز به بازگشایی هستند، اگرچه بسیاری از ساکنان هنوز در مجتمع‌های مسکونی خود محدود و بیشتر مغازه‌ها محدود به تحویل کالا هستند.

مقامات دولتی ۲۴۰ موسسه مالی در شهر را برای بازگشایی از روز چهارشنبه تایید کردند. این مقدار از حدود ۱۷۰۰ شرکت مالی شانگهای است. پیش از این، شانگهای به تولیدکنندگان کلیدی در صنعت خودرو، علوم زیستی، مواد شیمیایی و نیمه هادی‌ها اجازه داده است که از اواخر آوریل تولید خود را از سر بگیرند.

به گزارش رویترز، در پکن، کتابخانه‌ها، موزه‌ها، تئاترها و ورزشگاه‌ها با محدودیت تعداد افراد، در مناطقی که برای هفت روز متوالی هیچ موردی از ابتلا به کووید در جامعه نداشته‌اند، مجاز به بازگشایی از روز یکشنبه شدند.

شانگهای روز یکشنبه بیش از ۱۰۰ مورد کووید در روز را گزارش کرد، در حالی که پکن ۲۱ مورد را ثبت کرد که هر دو نشان دهنده روند نزولی در سراسر کشور است.

اقتصاد چین در این ماه پس از رکود آوریل نشانه‌هایی از بهبود را نشان داده است اما سطوح فعالیت ضعیف‌تر از سال گذشته است و بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند در سه ماهه دوم رکود داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *