چین و روسیه یک پل بین مرزی جدید افتتاح کردند

همزمان با تلاش مسکو برای دور زدن تحریم‌های وسیع غرب که به خاطر اقداماتش در اوکراین اعمال شده‌اند، چین و روسیه یک پل مرزی در منطقه مرزی جدید در شرق دور روسیه را افتتاح کردند؛ به این امید که بیش از پیش روابط تجاری میان این دو کشور را تقویت کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پل شهر “بلاگووشچنسک” روسیه را به شهر “هایهی” چین بر روی رود “آمور” که در چین به “هایلونگ جیانگ” معروف است، وصل می‌کند. طول این پل یک کیلومتر است و هزینه ساخت آن ۳۴۲ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید:

گازپروم: صادرات گاز روسیه به چین افزایش داشته است

روسیه در اندیشه تجارت ۲۰۰ میلیارد دلاری با چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، تصاویر منتشر شده از افتتاحیه این پل نشان می‌دادند که کامیون‌های باری روسی و چینی که با پرچم‌های این دو کشور مزین شده بودند، در میان آتش‌بازی‌ها از ابتدا و انتهای این پل دو طرفه شروع به حرکت کردند.

مقامات روسیه که کمی پس از دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور برای حمله به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی اعلام کرده بودند که هیچ محدودیتی در مشارکت با چین وجود ندارد، گفتند، این پل با تقویت تجارت، مسکو و پکن را به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند.

یوری تروتنف، نماینده کرملین در شرق دور روسیه گفت: در جهان دو دسته شده امروز، پل بلاگووشچنسک- هایهی میان روسیه و چین معنای نمادین ویژه‌ای دارد.

هو چونهوا، معاون نخست وزیر چین نیز در مراسم افتتاحیه این پل گفت: پکن می‌خواهد در همه زمینه‌ها همکاری عملی خود با روسیه را تعمیق ببخشد.

ویتالی ساولیاف، وزیر حمل‌ونقل روسیه گفت: این پل کمک خواهد کرد تا تجارت سالانه دو جانبه به بیش از یک میلیون تن کالا ارتقا یابد.

شرکت “BTS-MOST”، سازنده این پل در طرف روسی اعلام کرد، ساخت این پل از سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شد و در مه سال ۲۰۲۰ تکمیل شد اما افتتاح آن به خاطر محدودیت‌های بین مرزی کرونا به تعویق افتاده بود.

این شرکت افزود: این پل باعث می‌شود که مسیر انتقال کالاهای چینی به غرب روسیه توسط کامیون‌های باری تا ۱۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود. مبلغ عوارضی این پل نیز برای هر خودرو ۱۵۰ دلار در نظر گرفته شده است.

چین یکی از اصلی‌ترین خریداران منابع طبیعی و محصولات کشاورزی روسیه است.

چین از محکوم کردن اقدامات روسیه در اوکراین اجتناب کرده و از تحریم‌های غرب علیه مسکو انتقاد کرده است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *