بالش هوشمندی که کیفیت خواب را ارزیابی می‌کند

بالشی که از طریق حرکات سر کیفیت خواب و استراحت را می سنجد و نتایج را از طریق برنامه مربوطه در اختیار قرار دهد.

به گزارش تجارت ایران و چین،  معمولا برای بررسی کیفیت خواب لازم است فرد به آزمایشگاه‌های مجهز خواب و رویا برود تا بتوان در مورد کیفیت خوابیدن وی اطلاعاتی را به دست آورد. اما این بار محققان چینی راهکار ساده‌تری را در پیش گرفته اند و بالش هوشمندی را طراحی کرده‌اند که مجهز به سیستم تغذیه خودکار است و می‌تواند کیفیت خواب را ارزیابی کند. این بالش هوشمند از طریق موبایل و ساعت هوشمند اطلاعات مورد نظر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

روشی جدید برای تشخیص سرطان ریه در مراحل اولیه

76 درصد از اختراعات حوزه هوش مصنوعی متعلق به چین است

طبق گزارشی که در خبرگزاری صدا وسیما منتشر شده است، بالش هوشمند برای نظارت بر خواب کاربر از نانو ژنراتورهای تریبوالکتریک استفاده می‌کند. برای ساخت این بالش هوشمند جدید، محققان یک لایه تریبوالکتریک پلیمری دارای انعطاف را مورد استفاده قرار دادند. حرکت سر روی این لایه و تغییرات میدان الکتریکی اطراف الکترودهای مجاور آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین بالش مجهز به حسگرهای قابل انعطاف است که می‌توانند به راحتی روی بالش‌های معمولی نیز مورد استفاده قرار گیرند. این سیستم می‌تواند کاربردهایی فراتر از ردیابی خواب داشته باشد.

این سیستم می‌تواند بیماران مبتلا به بیماری‌هایی مانند اختلال دژنراتیو گردن، اسپوندیلوز گردن که بر حرکت سر تاثیر می‌گذارند، نظارت کند. علاوه بر این، بالش هوشمند می‌تواند به عنوان سیستم هشدار اولیه برای افرادی که در معرض خطر افتادن از رختخواب هستند، مورد استفاده قرار گیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *