تعهد چین به سازگاری با تهدیدهای تغییرات اقلیمی

با افزایش خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی، چین متعهد شده است که برنامه های خود را بهتر با بحران آب و هوایی سازگار کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، طبق یک سند سیاستی جدید، اقتصاد و جامعه چین در معرض خطر فزاینده تغییرات آب و هوایی قرار دارند و این کشور باید مکانیزم ‌های سازگاری و قابلیت‌های نظارتی را در هر سطح از دولت بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:

تلاش چین برای نجات محیط زیست

چین به فکر رواج الگوی تمدن اکولوژیک در جهان

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، دولت چین در استراتژی ملی سازگاری با تغییرات آب و هوایی آورده است: تغییرات اقلیمی اثرات نامطلوب جدی بر سیستم اکولوژیکی طبیعی کشور وارد کرده و به گسترش و نفوذ در اقتصاد و جامعه ادامه داده است.

در این سند آمده است: تغییرات اقلیمی نه تنها چالش ‌های بلند مدتی ایجاد کرده، بلکه چین را در برابر رویدادهای ناگهانی و شدید آسیب‌ پذیرتر کرده است. بیماری های قابل انتقال، آفات و وضعیت آب و هوایی شدید نیز خطر فزاینده ای برای سلامت عمومی است.

در سند سیاستی جدید چین اشاره شده است که دولت، سیستم های پیشگیری از بلایای مرتبط با آب و هوا را جدید کرده و آسیب پذیری اقتصاد و همچنین اکوسیستم های طبیعی را کاهش خواهد داد.

همچنین چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ یک سیستم ارزیابی اثرات آب و هوایی و خطرات ناشی از آن را در سراسر کشور ایجاد کند و به پروژه‌های بزرگ نیاز است که شامل وضعیت آب و هوایی در ارزیابی‌ های اثرات زیست‌ محیطی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این سند هشدار داده شده که ذوب شدن یخ ‌های دائمی و یخچال‌های طبیعی و گسترش دریاچه‌های یخی باعث اختلال در تامین آب شده است و افزایش سطح دریاها خطر سیل را افزایش داده است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *