اقدامات دولت چین برای بهینه سازی برداشت محصول گندم

همزمان با فرارسیدن فصل برداشت گندم در مناطقی از چین، مقامات دولت این کشور اقداماتی را برای بهینه سازی برداشت این محصول راهبری و به حداقل رسانده هدر رفت آن در روند برداشت محصول، اجرا کرده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، حدود ۲۶۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شهر بائودینگ در استان هبی چین زیر کشت گندم قرار دارد و مقامات محلی ۱۱ هزار دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی را برای حصول اطمینان از برداشت بیش از ۹۹.۸ درصدی این محصول استراتژیک در آنجا مستقر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چین در واردات گندم رکورد زد

چین بزرگترین گندمکار در دنیا شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، برخی کشاورزان غلات که در اواخر سال گذشته کاشت خود را آغاز کردند، از روش‌های مختلفی برای اطمینان یافتن از برداشت بیشتر این محصول استفاده می کنند.

در شهرستان نینجین در استان شاندونگ چین نیز ۴۶ هزار و ۶۶۷ هکتار گندم وارد مرحله برداشت شده است. بیش از ۷۰۰ تعاونی محلی و تیم خدمات جمع آوری به منظور پایان برداشت محصول قبل از رسیدن باران، به کشاورزان کمک کردند تا ظرف دو ساعت ۰.۵۳ هکتار گندم برداشت کنند.

آمار مرکز ملی اطلاعات غلات و روغن چین نشان می‌دهد که این کشور در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۰ درصد بیشتر از سال قبل واردات گندم داشته ولی با این حال بالاترین میزان واردات این کالا مربوط به ژانویه (۱۰ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۰) ۲۰۲۲ بوده است.

این کشور تنها در سال تجاری ۲۰۲۱-۲۰۲۰ ، بیش از ٩.٨ میلیون تن گندم وارد کرده که این رقم رکورد جدیدی در این حوزه محسوب می‌شود.

مساله ای که به نظر اشتهای بازار چین را برای واردات گندم بیشتر کرده، تغییر رفتار و الگوی مصرف نسل جدید پرجمعیت ترین کشور جهان است. تمایل بیشتر به مصرف پاستا، نودل و محصولات غذایی با پایه گندم، باعث تغییر در روند تقاضای بازار چین و افزایش مصرف این کالا شده است.

کارشناسان یکی از دلایل برداشتن محدودیت‌های واردات گندم چین از روسیه را افزایش تقاضای داخلی برای گندم خوراکی و نهاده دامی می‌دانند.

به طور میانگین ۱۹ درصد از گندم دنیا در چین و ۱۵ درصد نیز در اتحادیه اروپا مصرف می‌شود.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *