مهمترین بنادر برای واردات کالا از چین

بسیاری از محصولاتی که از چین به ایران وارد می‌شود از مسیر دریایی و از بنادر این کشور ارسال می‌شوند.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از علی والا، آشنایی با این بنادر می‌تواند به بازرگانان کمک کند تا بهترین مسیرها را برای حمل و نقل انتخاب کنند. توصیه می‌شود پس از انتخاب کارخانه یا شرکت تامین‌کننده‌ای که قرار است از آن خرید انجام شود، نزدیکترین بندر نیز شناسایی شود. هدف این است که هزینه‌های حمل و نقل زمینی تا حد امکان کاهش یابد و کالاها به سریعترین و کم‌هزینه‌ترین شکل ممکن به بنادر چین برسند.

بیشتر بخوانید:

پر تردد ترین بندر جهان در چین بدون کارگر است

10 بندر مهم اقتصادی چین برای صادرات و واردات

طبق گزارشی که در خبرگزاری کاماپرس منتشر شده است در ادامه5  بندر مهم چین معرفی می‌شوند؛

1- بندر شانگهای

بندر شانگهای بزرگترین بندر در چین و جهان به شمار می‌رود. این بندر در امتداد محل اتصال رودخانه‌های یانگ تسه ، هوانگپو و کیانتانگ ساخته شده است. از جنوب با خلیج هانگژو و از شرق با دریای چین شرقی مجاورت دارد. این بندر افتخارات بین‌المللی متعددی کسب کرده است که یکی از برجسته‌ترین آن‌ها کسب عنوان «بهترین بندر متصل» آنکتاد است. به طور کلی، بندر شانگهای بیش از 3500 کیلومتر مربع مساحت دارد.

2- بندر شنزن

بندر شنزن بیش از 50 خط حمل‌ونقل بین‌المللی را سرویس می‌دهد، بیش از 130 مسیر بین‌المللی در خود جای داده است و سالانه 10 هزار کشتی را سرویس می‌کند. شنژن بیش از 250 کیلومتر خط ساحلی دارد و بخشی از کریدور غربی هنگ کنگ-شنژن است که برای حمل‌ونقل جاده‌ای در مرزهای استان ها استفاده می‌شود. این بندر علاوه بر صنعت، در گردشگری نیز کاربرد فراوان دارد.

3- بندر نینبگو ژوشان

این بندر با اختصاص سالیانه بیش از 1 میلیارد تن بار، شلوغ‌ترین بندر زمینه بارکشی به شمار می‌رود. این بندر از بندرهای نینگبو و ژوشان تشکیل شده است و در ساحل شرقی آن سوی شانگهای در خلیج هانگزو قرار دارد. 90 کشور و 560 بندر دیگر به بندر نینبگو ژوشان متصل‌اند. یک ترمینال اختصاصی برای پردازش نفت خام در این بندر وجود دارد. از طرفی، بندر نینگبو ژوشان یکی از بزرگترین میادین بهره‌برداری از سنگ معدن را دارد.

4- بندر گوانگجو

گوانگجو یکی از پرترددترین بنادر سرزمین اصلی چین و بندری دریایی در دلتای رود مروارید است. این بندر توسط شرکت گروه بندر گوانگجو اداره می‌شود و بزرگترین بندر جنوبی در چین است که با بیش از 80 کشور و 300 بندر در حال مراودت تجاری است. یکی از ویژگی‌های بارز بندر گوانگجو این است که ارتباط خوبی با خطوط ریلی، آبی، هوایی و جاده‌ای دارد. کالاها و اقلام مبادله‌شده در این بندر معمولاً عبارتند از: کالاهای صنعتی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی، ماشین‌آلات، روغن، کود، سنگ آهن، مواد معدنی و قطعات خودرو.

5- بندر هنگ‌کنگ

هنگ کنگ یک بندر شلوغ و بزرگ دریایی در آبهای عمیق است که در بندر ویکتوریا در جنوب چین واقع شده است. هنگ‌کنگ قطب مالی و تجاری مشهوری است. این منطقه مستقل، سالانه پذیرای نزدیک به 0.5 میلیون کشتی ، بیش از 250 میلیون تن بار و بیش از 25 میلیون مسافر است. 9 ترمینال، ارائه‌دهنده 18 اسکله برای شناورهای ورودی به این جزیره هستند.

شرکت علی والا که به صورت همزمان در چین و ایران فعال است و در هر دو کشور دفتر رسمی و کارکنان متخصص دارد، آمادگی دارد به شرکت‌های ایرانی خدمات مشاوره‌ای و حمل و نقل کالا ارایه دهد.

علی والا می‌تواند کالای مورد نظر بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی را از کارخانه‌های چین خریداری کرده و در انبارهای ایران تحویل دهد. ارایه ضمانت‌های معتبر و بهینه‌ترین هزینه‌های حمل و نقل از جمله مزیت‌های شرکت علی والا است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *