چراغ اقتصاد چین خاموش می‌شود؟

شهرهای شرقی چین با ظهور سویه‌های جدید، محدودیت‌های کووید را تشدید می‌کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، شهرهای شرق چین روز یکشنبه (۳ جولای) با ظهور سویه‌های جدید ویروس کرونا محدودیت‌های کووید-۱۹ را تشدید کردند و تهدید جدیدی برای بهبود اقتصادی چین تحت سیاست سختگیرانه دولت در برابر کووید صفر است.

بیشتر بخوانید:

اقتصاد یا کووید؛ کدامیک برای چین مهم‌تر است؟

تشدید محدودیت‌های کرونایی در دو شهر بزرگ چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، ووشی در شرق چین، فعالیت در بسیاری از مکان‌های عمومی زیر زمینی، از جمله مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها را متوقف کرد و خدمات صرف غذا در رستوران‌ها به حالت تعلیق درآمد و دولت به مردم توصیه کرد از خانه کار کنند. پس از گزارش ۴۲ مورد جدید بدون علامت در روز شنبه، مقامات شهری از ساکنان خواستند تا ووشی را مگر در موارد ضروری ترک نکنند.

بخش سیشان که بخش عمده‌ای از عفونت ها تا در موج اخیر داشته، ۷۶۰ هزار ساکن خود را قرنطینه کرده و ترافیک عمومی را به حالت تعلیق درآورده است.

چین به عنوان بخشی از رویکرد سختگیرانه اتخاذ شده در کشوری که اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ ویروس کرونا در آن شناسایی شد، به تلاش برای از بین‌بردن عفونت‌های جدید ادامه می‌دهد اما قرنطینه‌ها و سایر اقدامات تلفات سنگینی بر دومین اقتصاد بزرگ جهان وارد کرده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه اعلام کرد ۴۷۳ مورد جدید کووید-۱۹ ثبت شده است که از این تعداد ۱۰۴ مورد علامتی و ۳۶۹ مورد بدون علامت بودند. این در مقایسه با ۲۶۸ مورد جدید یک روز قبل است که ۷۲ عفونت علامت‌دار و ۱۹۶ عفونت بدون علامت بودند.

مقامات در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر و مرکز مالی چین، یک مورد مثبت در خارج از مناطق قرنطینه در این شهر گزارش کرده است. این شهر در اول ژوئن پس از دو ماه تعطیلی که به تولید و مخارج مصرف‌کننده ضربه زد، قرنطینه را لغو کرد.

تولید صنعتی چین در ماه آوریل نسبت به سال قبل ۲.۹ درصد کاهش یافت.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *