سخنگوی وزارت خارجه چین: خاورمیانه حیاط خلوت کسی نیست

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، مردم خاورمیانه صاحبان این منطقه هستند و خاورمیانه حیاط خلوت کسی نیست، چه برسد به خلاء قدرتی که آمریکا بخواهد آن را پر کند!

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی و در اظهار نظر درباره گفته‌های جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح کرد. بایدن گفته بود که واشنگتن این توانایی را دارد که به رهبری در خاورمیانه ادامه داده و از ایجاد یک «خلاء» قدرت که ممکن است توسط چین و روسیه پر شده و به ضرر آمریکا و اسرائیل تمام شود، اجتناب کند.

بیشتر بخوانید:

سفر هیات آمریکایی به جزایر سلیمان در میانه نگرانی‌های امنیتی چین

آمریکا برای جنگ‌‌های احتمالی با روسیه و چین آماده می‌شود

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، وانگ ونبین با اشاره با تاثیر همه‌گیری کرونا بر توسعه خاورمیانه و اثرات جنگ اوکراین بر امنیت این منطقه گفت، خاورمیانه هنوز منطقه‌ای صلح‌آمیز نیست و چیزی که مردم آن بیش از همه به آن نیاز و تمایل دارند، توسعه و امنیت است.

این سخنگو از جامعه بین‌المللی، خصوصا قدرت‌های بزرگ، خواستار برآورده کردن نیازهای اضطراری مردم خاورمیانه و کمک به این کشورها در حل‌وفصل دو مسئله اساسی توسعه و امنیت شد.

وانگ ونبین در انتها گفت: چین مایل است با جامعه بین‌المللی همکاری کرده و همچنان در انتقال انرژی مثبت برای تحقق صلح و توسعه در خاورمیانه نقش داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *