تخریب 65 کوه برای ساختن فرودگاه در چین

نیازی به گفتن ندارد که ساخت و راه اندازی یک فرودگاه جدید کار ساده ای نیست و یکی از بزرگترین چالش ها، یافتن مکان مناسب برای این کار است. باند فرودگاه ها گاهی بیش از یک مایل طول دارند ولی اگر جای کافی برای فرودگاه وجود نداشته باشد باید چکار کرد؟ پاسخ این است که باید فضا را ایجاد کرد. در چونگ کینگ چین برای ایجاد فرودگاه  اقدام به تراشیدن کوه نموده اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، این فرودگاه جدید در منطقه کوهستانی ووشان ساخته خواهد شد و برای ساخت آن کارگران با استفاده از تجهیزات پیشرفته کوه ها را تراشیده اند. در این عملیات گسترده نوک کوه تاهوآ که 5900 پا از سطح دریا ارتفاع دارد نیز با استفاده از دینامیت تسطیح شده است.

بیشتر بخوانید:

ویدیویی جالب از فرودگاه پیشرفته هنگ کنگ

ساخت فرودگاه دریایی ۲۳ میلیاردی در هاینان

طبق گزارشی که در خبرگزاری کاماپرس منتشر شده است، فرودگاه ووشان یک فرودگاه داخلی خواهد بود که طول باند آن به 1.6 مایل می رسد و دارای یک ترمینال است که می تواند پنج هواپیما را بپذیرد. ساختن این فرودگاه با سرمایه ای بالغ بر 252 میلیون دلار از سال 2015 آغاز شده است و مقامات محلی امیدوارند با تکمیل شدن این پروژه ارتباط با دیگر نقاط افزایش بیابد و گردشگران بیشتری به این منطقه سفر کنند. در حال حاضر تنها وسیله ای که گردشگران می توانند از طریق آن به این منطقه بروند، سفری طولانی با اتوبوس و از طریق جاده های پر پیچ و خم است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *