مشکل آمریکا برای حذف غول‌های فناوری چین از شبکه‌های مخابراتی

مرجع مخابراتی آمریکا به ۳ میلیارد دلار دیگر برای سرمایه گذاری در زمینه حذف تجهیزات ساخت غول های چینی هوآوی و زدتی‌ای از شبکه های آمریکایی نیاز دارد که با احتساب این رقم، هزینه های کلی برای این کار به ۴.۹ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از خبرگزاری رویترز، «جسیکا روزنفورسل» رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در قالب نامه ای به سناتور «ماریا کانتول» که ریاست کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل آمریکا را برعهده دارد، تاکید کرد که برای تامین مالی همه برآوردهای هزینه ای معقول و حمایت شده، برنامه بازپرداخت به ۴.۹۸ میلیارد دلار نیاز دارد که منعکس کننده کسری فعلی ۳.۰۸ میلیارد دلاری است.

بیشتر بخوانید:

افزايش چندين ميليارد دلاري هزينه حذف و تعويض تجهيزات مخابراتي چيني در آمريكا

آمریکا فعالیت شرکت مخابرات دولتی چین را لغو کرد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، وی یادآور شد از آنجا که کنگره آمریکا تنها با اختصاص ۱.۹ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در فرآیند حذف موافقت کرده است، به شرکت ها فقط حدود ۴۰ درصد از هزینه ها بازپرداخت می شود.

در سال ۲۰۱۹ کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که کمیسیون ارتباطات فدرال را موظف می کند تا اوپراتورهای مخابراتی ایالات متحده که یارانه های فدرال دریافت می کنند، وارد کند شبکه هایشان را از تجهیزات مخابراتی که خطر امنیت ملی را به همراه دارد، با وعده به بازپرداخت پاکسازی کنند.

کمیسیون ارتباطات فدرال، هوآوی و زد تی‌ ای را تهدید نامیده و از شرکت های آمریکایی خواسته است شبکه های خود را از تجهیزات این دو شرکت خارج کنند یا از بودجه دولتی ۸.۳ میلیارد دلاری برای خرید تجهیزات جدید محروم شوند.

با این حال، کنگره تنها با اختصاص ۱.۹ میلیارد دلار موافقت کرده و نحوه اثرگذاری برنامه حذف تجهیزات را زیر سوال برده است.

واشنگتن مدعی است که شرکت هوآوی به دنبال گریز از محدودیت های صادراتی آمریکا است و می کوشد تا فناوری ها و تولیدات الکترونیکی ساخت آمریکا را از منابع ثالث بدست آورد .

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *