شاخص امید به زندگی در چین از آمریکا پیشی گرفت

شاخص امید به زندگی یا میانگین طول عمر در چین بر اساس آمارهای منتشره در سال گذشته میلادی از آمریکا پیشی گرفته است.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از شبکه یوتیوپی دانگ‌شنگ، طبق آخرین آمارهای منتشره توسط دولت چین، امسال متوسط امید به زندگی در بین مردم چین به ۷۸.۲ سال رسید که این رقم بالاتر از نرخ ثبت شده در کشور آمریکاست که در سال جاری ۷۶.۶ بوده است.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از اپلیکیشن سرزمین امید

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، در چند سال گذشته آمریکا به دلیل مشکلات متعددی از جمله نرخ بالای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بیشترین کاهش را در متوسط امید به زندگی ثبت کرده است. طبق آمارهای موجود، تنها یک میلیون نفر به خاطر ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که کشور چین در حوزه نرخ باروری و کاهش میزان و مرگ و میر نوزادان نیز موفق‌تر عمل کرده است. این کشور ۶.۵ درصد از تولید ناخالص خود را به حوزه بهداشت و سلامت اختصاص داده و یک میلیون مرکز بهداشتی جدید در سال جدید ساخته است.

بر اساس آمار سازمان ملل کشورهای ژاپن، هنگ کنگ، ایسلند، سوئیس و استرالیا به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم هستند که با حدود ۸۲ سال از میانگین جهانی ۲۲ درصد بالاتر است.

کشورهای سوازیلند، موزامبیک، زیمبابوه، سیرالئون و لسوتو نیز به ترتیب در پایین‌ترین رده قرار دارند. متوسط طول عمر در این کشورها حدود ۴۲ سال است که ۳۸ درصد کمتر از میانگین جهانی و نصف کشورهای بالای جدول است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *