وزیر محیط زیست چین به واشنگتن سفر کرد

همزمان با اینکه پکن “همکاری سبز” را جهت بهبود روابط با واشنگتن تشویق می‌کند، وزیر محیط زیست چین در اقدامی کم‌سابقه به ایالات متحده سفر کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نوشته روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، پس از اینکه گردهمایی‌های رو در رو میان مقامات چینی و آمریکایی توسط روابط این دو کشور و وضعیت پاندمی تحت تاثیر قرار گرفت، «هوانگ رانچیو»، وزیر محیط زیست چین اولین مقام رسمی چینی در سطح وزیران یا حتی بالاتر است که طی ریاست‌جمهوری جو بایدن به واشنگتن سفر کرد.

بیشتر بخوانید:

تلاش چین برای نجات محیط زیست

چین برای حفاظت از محیط زیست قدم برداشت

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این سفر پس از آن انجام شد که طی نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در جزیره بالی اندونزی، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا توافق کردند که همکاری‌هایی را در زمینه تغییرات اقلیمی افزایش دهند.

براساس بیانیه وزارت محیط زیست چین، هوانگ رانچیو روز جمعه نشست‌های دوجانبه‌ای را با «جینا ریماندو»، وزیر بازرگانی آمریکا، «جنت مک‌کیب»، معاون مدیر آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) و «گاوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا برگزار کرد.

هوانگ گفت که همکاری چین – آمریکا درخصوص محیط زیست و تغییرات اقلیمی “طرحی برای یک همکاری چندجانبه و چندحوزه‌ای است.”

این وزیر چینی افزود که همکاری بلندمدت میان چین و آمریکا در صنعت حفاظت از محیط زیست نتایج خوبی را به همراه داشته است.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در توییترش اعلام کرد که این آژانس از سفر وزیر محیط زیست چین و هیئت او به آمریکا استقبال کرد. این آژانس نشست میان هوانگ رانچیو و جنت مک‌کیب را  نشستی”موثر” خواند.

فرماندار کالیفرنیا در ماه آوریل تفاهم‌نامه‌ای را با چین بابت همکاری در زمینه آب‌وهوا امضا کرد. به گفته دفتر این فرماندار، هدف نشست اخیر وزیر محیط زیست چین افزایش همکاری در زمینه آب‌وهوا بوده است.

این در حالیست که طرف آمریکایی هیچ بیانیه‌ای درخصوص نشست میان ریماندو و هوانگ منتشر نکرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *