راهکار چین برای حل بحران املاک

چین قصد دارد صندوق املاک و مستغلات به ارزش ۴۴ میلیارد دلار راه اندازی کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، یکی از مقامات بانک دولتی با آگاهی مستقیم از این موضوع اظهار کرد: چین یک صندوق املاک و مستغلات برای کمک به حل بحران بدهی فلج‌کننده ایجاد خواهد کرد که هدف آن حداکثر ۳۰۰ میلیارد یوان (۴۴.۴ میلیارد دلار) است.

بیشتر بخوانید:

روزهای سخت در انتظار شرکت‌ های ساختمانی چین

چینی ها ۷هزار خانه طی سال ۲۰۲۱ در کره جنوبی خریدند

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این شخص که به دلیل حساسیت موضوع از معرفی نامش خودداری کرد، به رویترز گفت که مقدار صندوق در ابتدا از طریق حمایت بانک ساختمانی چین و بانک خلق چین  ۸۰ میلیارد یوان تعیین می‌شود. او افزود که اگر این مدل کارساز باشد، بانک‌های دیگر نیز با هدف افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد یوان از آن حمایت خواهند کرد.

این منبع گفت که این صندوق برای سرمایه‌گذاری در خرید پروژه‌های خانه‌های ناتمام و تکمیل ساخت آنها و سپس اجاره آنها به افراد به عنوان بخشی از تلاش دولت برای افزایش اجاره مسکن استفاده می‌شود.

آخرین اخبار شاخص املاک هنگ سنگ را در اوایل امروز دوشنبه بیش از ۵ درصد و سپس ۳.۴ درصد افزایش یافت. شاخص املاک و مستغلات سی‌اس‌آی ۳۰۰ تقریبا دو درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، بحران بدهی بازار املاک در یک سال گذشته فشار زیادی بر اقتصاد وارد کرده است و مقامات را بر آن داشته تا اقدامات حمایتی مختلفی را برای ایجاد ثبات در بخش ارائه دهند.

در این گزارش آمده است که پکن همچنین در حال بررسی یک سیاست ملی برای انتشار اوراق قرضه ویژه برای بازسازی شهرک‌های حاشیه‌نشین است.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *