مانور نظامی چین در سواحل مقابل تایوان

چین پس از هشدار دادن به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر لغو برنامه‌های احتمالی‌اش برای سفر به تایوان، اعلام کرد، مانورهایی نظامی را روز شنبه در سواحلش مقابل تایوان برگزار کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری شینهوا گزارش داد: ارتش آزادی‌بخش خلق چین امروز مانورهایی را با استفاده از گلوله‌های واقعی در نزدیکی جزایر پینگتان در استان فوجیان برگزار کرد.

بیشتر بخوانید:

تایوان مایل است با حسن‌نیت با چین همکاری کند

رزمایش ارتش چین در نزدیکی تایوان

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، اداره امنیت دریایی به کشتی‌ها هشدار داده که امروز از عبور از این منطقه اجتناب کنند.

چنین مانورهایی معمولا شامل تجهیزات توپخانه‌ای هستند. این اطلاعیه کوتاه به اینکه آیا مانور امروز شامل موشک، جنگنده و یا دیگر تسلیحات نیز بوده یا خیر هیچ اشاره‌ای نکرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که عالی‌رتبه‌ترین مقام منتخب آمریکایی خواهد بود که از سال 1997 میلادی به تایوان سفر می‌کند، هنوز به طور صد درصد تایید نکرده که به این جزیره سفر می‌کند. شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در تماس تلفنی روز پنجشنبه با جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش نسبت به مداخله خارجی در سیاست پکن در رابطه با تایوان هشدار داد.

چین تاکید دارد که تایوان حق ندارد روابط خارجی داشته باشد. پکن سفر مقامات آمریکایی به تایوان را به عنوان اقدامی برای ترغیب این جزیره برای به رسمیت بخشیدن به استقلال دوفاکتوی چند دهه‌ای‌اش می‌داند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *