چین واردات گوشت از نیوزیلند و استرالیا را ممنوع کرد

استرالیا و نیوزیلند امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند از گزارش رسانه‌های چینی درباره ممنوعیت واردات گوشت از کشورهایشان از سوی پکن آگاه شدند اما هنوز هیچ‌گونه پیام رسمی دراین خصوص دریافت نکردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه «استرالین فایننشال ریویوو» اعلام کرد بر روی خروجی رسانه‌های چینی درباره واردات محصولات کشاورزی به ویژه گوشت از استرالیا و نیوزیلند اخباری مبنی بر احتمال تعلیق به دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره بیماری‌های دامی پا و دهان  وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

صادرات گوشت روسیه به چین ۲.۵ برابر شده است

شناسایی دو مورد جنون گاوی علت توقف صادرات گوشت برزیلی به چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، سخنگوی دفتر کشاورزی استرالیا در بیانیه‌ای گفت: «ما درباره شایعات مطلع شدیم و سفارت استرالیا در پکن در تماس با گمرک چین است و تاکنون پیام رسمی دراین خصوص صادر نشده است.»

از سوی دیگر «استیو انسورث» مدیر دسترسی به بازار در وزارت صنعت نیوزیلند در مصاحبه با خبرنگاران گفت صادرات مانند گذشته و به روال عادی در حال انجام است.

وی در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «ما سوالاتی را از طریق کارمندان سفارتخانه خود در پکن با مقامات چین درمیان گذاشتیم. به نظر می‌رسد محصولات نیوزیلندی از طریق مرزها هنوز منتقل می‌شود.»

هیچ کدام از کشورهای استرالیا و نیوزیلند تاکنون گزارشی درباره بیماری منتشر نکردند اما هردو کشور پس از پیدا شدن ویروس حیوانی در «بالی» اندونزی اقدامات احتیاط‌آمیز امنیت زیستی انجام دادند. بیماری پا و دهان در حیوانات بسیار مسری است و در میان گاو، گوسفند، بز و خوک شایع است اما برای انسان تهدیدی به شمار نمی‌رود.

دولت استرالیا اعلام کرد شیوع بیماری دامی پا و دهان در میان دام‌های این کشور ممکن است تاثیری حدود ۸۰ میلیارد دلار بر اقتصاد این کشور بگذارد.

 بیماری “دهان و پا”، (اف ام دی) ازطریق پا و دهان سرایت و گلوی دام را آلوده می کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *