چین واکسن مختص به سویه اُمیکرون را آزمایش می‌کند

شرکت داروسازی سینوفارم در چین تست واکسن مبتنی بر mRNA برای مقابله با سویه اُمیکرون را همزمان با تایید واکسن جدید مدرنا در انگلیس آغاز کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، تا اوایل سال ۲۰۲۲، با آغاز واکسیناسیون انبوه مقامات بهداشت جهانی به اتمام شیوع بیماری کووید-۱۹ وعده دادند. هرچند، با بروز سویه اُمیکرون و زیرسویه‌های آن که قادر به مصونیت در برابر سیستم ایمنی هستند، شیوع گسترده بیماری علیرغم تعداد بالای واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

راه اندازی اولین مرکز بین المللی نوآوری واکسن چین در شنجن

شرکت سینوفارم از ایمنی واکسن های خود در برابر جهش های کرونا خبر داد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، شرکت داروسازی سینوفارم در چین روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: درخواستی را برای انجام آزمایشات بالینی واکسن کرونا مبتنی بر mRNA مشابه با واکسن های ساخته شده در دو شرکت آمریکایی فایزر و مدرنا ارائه کرده است. این واکسن به طور خاص برای مصون سازی بدن در برابر سویه اُمیکرون طراحی شده است.

گفته شده این واکسن با واکسن‌های اولیه شرکت سینوفارم که بر اساس ویروس اصلی کروناویروس ساخته شده بود، متفاوت است. برای تولید آنها یک روش قدیمی تر و اثبات شده واکسیناسیون که مبتنی بر نسخه غیرفعال شده ویروس است مورد استفاده قرار گرفته است. بیش از یک میلیارد نفر در چین و کشورهای دیگر از این واکسنها تزریق کرده اند. هرچند، واکسنهای قبلی سطح برابری از مصونیت را در برابر سویه‌های بعدی ویروس به ‌ویژه اُمیکرون ارائه نمی‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، انگلیس روز گذشته به عنوان اولین کشور در جهان مجوز استفاده از واکسن به روز شده شرکت مدرنا را صادر کرد که به گفته کارشناسان می تواند در برابر گونه های BA.۴  و BA.۵ اُمیکرون مصونیت ایجاد کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *