سقوط سود صنعتی چین در جولای

سود صنعتی چین در جولای به دلیل مهار کووید و امواج گرما کاهش یافت.

به گزارش تجارت ایران و چین، سود شرکت‌های صنعتی چین در ماه جولای کاهش یافت و سودهای قبلی را معکوس کرد زیرا محدودیت‌های جدید کووید- ۱۹ باعث کاهش تقاضا و کاهش حاشیه کارخانه‌ها شد، در حالی که کمبود برق به دلیل موج گرما تولید را تهدید می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش تولید صنعتی چین

9 صنعت در چین که سریع ترین رشد را در سال 2021 داشته اند

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، اداره ملی آمار چین روز شنبه اعلام کرد که سود شرکت‌های صنعتی چین در ژانویه تا جولای ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و رشد یک درصدی ثبت شده در ۶ ماه اول را از بین برده است.

تولید و فعالیت کارخانه در مراکز تولیدی بزرگ مانند شنژن و تیانجین در ماه به دلیل اعمال محدودیت‌های جدید کووید، آسیب دید. رشد تولید صنعتی چین در ماه جولای از ۳.۹ درصد در ژوئن به ۳.۸ درصد در مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

موج‌های گرمای شدید از اواسط جولای، شهرهای پرجمعیت را درنوردیده است. اداره آمار اعلام کرد که بدهی‌های شرکت‌های صنعتی در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است که با افزایش ۱۰.۵ درصدی در ژوئن برابری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، اقتصاد چین در سه ماه منتهی به ژوئن به سختی از انقباض رهایی یافت زیرا محدودیت‌های شدید کنترل کووید و بخش مسکن پریشان تقاضا را تحت فشار قرار داد. سیاستگذاران در تلاش هستند تا با دوبرابر کردن هزینه‌های زیرساختی، از اقتصاد در حال رشد حمایت کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *