وجود سویه جدیدی از COVID-19 در شنژن

یک مقام ارشد بهداشتی گفت که شنژن BF.15 – یک جهش جدید از BA.5.2.1 زیرمجموعه omicron – را در میان عفونت‌های COVID-19 از 23 اوت در این  شهر کشف کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از چاینادیلی، لین هانچنگ، یکی از اعضای ارشد کمیسیون بهداشت شنژن، گفت: سایر عفونت‌ها مربوط به زیر متغیرهای omicron BA.5.2، BA.5.2.1 و BA.2.2 می باشند که همگی مسری بوده و کشف آنها سخت‌تر است.

بیشتر بخوانید:

تشدید محدودیت‌های کرونایی در دو شهر بزرگ چین

همه چیز درباره لانگیا ویروس جدید در چین

لین روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «سویه‌های جهش یافته در موارد COVID-19 با برخی از سویه‌های گزارش‌شده در خارج از کشور بسیار همولوگ هستند». در نتیجه، این احتمال که آخرین شعله ور شدن COVID-19 ناشی از موارد وارداتی باشد را نمی توان رد کرد.

مقامات بهداشتی محلی روز سه‌شنبه اعلام کردند، تنها در روز قبل، در این شهر 35 عفونت جدید COVID-19 گزارش شده است که از این تعداد 24 مورد به‌عنوان ناقل محلی و 11 ناقل بدون علامت تأیید شده اند.

موارد جدید مناطق Futian، Luohu، Nanshan، Longgan و Yantian را شامل می شود.

شهردار شنژن، کوین ویژونگ، در جلسه ای در روز دوشنبه خواستار تلاش برای جلوگیری از گسترش بیماری در کوتاه ترین زمان ممکن شد. همچنین به رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در مناطق Futian و Luohu دستور داده شده که ظرفیت کار و ساعات خدمات خود را محدود کرده و به‌طور موقت خدمات غذاخوری را به مدت چهار روز، از دوشنبه تا پنجشنبه، متوقف کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *