تایید استفاده اضطراری واکسن استنشاقی کرونا در چین

مجوز استفاده اضطراری واکسن استنشاقی کووید-۱۹ در چین صادر شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، شرکت داروسازی کن‌سینوبیو (CanSino Biologics) روز یکشنبه اعلام کرد: واکسن کووید-۱۹ که به تازگی تولید شده به عنوان واکسن یادآور مورد تایید تنظیم کنندگان دارویی کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

چین واکسن مختص به سویه اُمیکرون را آزمایش می‌کند

راه اندازی اولین مرکز بین المللی نوآوری واکسن چین در شنجن

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، مدیران این شرکت دارویی اعلام کردند که نسخه استنشاقی واکسن ناقل آدنوویروس کووید-۱۹ توانست از اداره ملی تجهیزات  پزشکی این کشور مجوز بگیرد.

طبق اعلام شرکت داروسازی کن‌سینوبیو، اگر این واکسن توسط سازمان‌های دولتی خریداری و استفاده شود، این تایید تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت خواهد داشت.

هر چند مقامات این شرکت داروسازی اعلام کردند: با تایید این واکسن استنشاقی آنها در رقابت با دیگر واکسن‌هایی قرار خواهند گرفت که تایید دولت را بدست آورده یا در مراحل آزمایشگاهی قرار دارند.

شرکت داروسازی کن‌سینو همچنین اعلام کرد:‌ مشخص نیست چه زمانی این واکسن به بازار عرضه میشود زیرا هنوز لازم است مجوزهای دیگر اخذ شود. علاوه بر این، در حالیکه فروش این واکسن به وضعیت شیوع بیماری در داخل و خارج از کشور و همچنین نرخ واکسیناسیون در چین بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چین مجدد با افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری مواجه است. روز گذشته (شنبه) در برخی از مناطق شهر شنژن محدودیت‌های کرونایی اعمال شده و روز پنج شنبه قرنطینه کرونایی برای ۲۱ میلیون نفر از ساکنان شهر چنگدو اعمال شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *