تلفات زلزله “سیچوانِ” چین به ۶۵ نفر رسید

تلفات زمین‌لرزه روز گذشته (دوشنبه) در استان “سیچوآن”، واقع در جنوب غرب چین به ۶۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش تجارت ایران و چین، یک روز پس از آن که سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر حوالی ساعت یک بعد از ظهر روز گذشته به وقت محلی استان سیچوان چین را لرزاند، رسانه ها اعلام کردند که پس لرزه های این زمین لرزه همچنان امروز (سه شنبه) احساس می شوند.

بیشتر بخوانید:

وقوع زلزله‌ای ۶.۸ ریشتری در غرب چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، همچنین روز گذشته بیشتر رسانه‌ها بزرگی این زلزله را ۶.۸ ریشتر اعلام کرده بودند.

به گزارش رسانه های دولتی چین، تاکنون ۲۴۸ نفر دیگر نیز زخمی شده و دستکم ۱۲ نفر همچنان مفقود هستند.

تصاویر منتشر شده از محل وقوع حادثه نیروهای امدادی را نشان می دهد که در حال حمل مصدومان هستند.

به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، مرکز این زمین لرزه در حدود ۴۳ کیلومتری جنوب شرقی “کانگدین”، شهری با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است. همچنین برخی از خانه ها نیز در پی وقوع این زمین لرزه به شدت آسیب دیده اند.

شبکه تلویزیونی چینی CGTN نیز اعلام کرد که نیروهای امدادی در حال پاکسازی جاده های مسدود شده توسط رانش زمین ناشی از زلزله هستند.

سیچوان، استانی با ۸۴ میلیون نفر جمعیت در چین پیش از وقوع این زلزله در حال تجربه کردن تابستانی گرم بوده است. طی دو ماه گذشته، این استان با خشکسالی و بدترین موج گرما در ۶۰ سال اخیر مواجه بوده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، سال گذشته نیز زمین لرزه ای به بزرگی شش ریشتر استان سیچوان چین را لرزاند که سه کشته و ۶۰ زخمی بر جای گذاشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *