برپایی غرفه جمهوری اسلامی ایران در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری و تجارت چین (CIFIT) در شیامن

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت چین (CIFIT) در تاریخ 17 لغایت 20 شهریور ماه 1401 (8-11 سپتامبر 2022) با عنوان “توسعه جهانی: به اشتراک گذاری فرصت های دیجیتال، سرمایه گذاری در آینده سبز” در شهر شیامن استان فوجیان در فضایی به وسعت 120 هزار مترمربع و با حضور 90 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

به گزارش تجارت ایران و چین، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت چین (CIFIT) در تاریخ 17 لغایت 20 شهریور ماه 1401 (8-11 سپتامبر 2022) با عنوان “توسعه جهانی: به اشتراک گذاری فرصت های دیجیتال، سرمایه گذاری در آینده سبز” در شهر شیامن استان فوجیان در فضایی به وسعت 120 هزار مترمربع و با حضور 90 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

بیشتر بخوانید:

افتتاح نمایشگاه تجاری خدمات چین CIFTIS با حضور ایران در پکن

افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی محصولات مصرف چین در هاینان

طبق گزارشی که در خبرگزاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو منتشر شده است، بیش از 4 هزار شرکت و 800 گروه تجاری-صنعتی در این رویداد حضور داشتند. همچنین بالغ بر 480 پروژه با مجموع سرمایه گذاری 342 میلیارد یوان (49.3 میلیارد دلار) در این رویداد به امضا رسید.

Guo Tingting، معاون وزیر بازرگانی چین، در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: “تاریخچه نمایشگاه به خوبی نشان دهنده عملکرد چین در تعهدات خود در طول سال‌های گذشته بوده است. چین به طور مداوم تجارت خارجی را گسترش خواهد داد و در عین حال تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر را تقویت خواهد کرد”.

وی افزود: “چین سیستم خدمات را برای سرمایه گذاران خارجی بهینه می‌کند تا آنها علاقه بیشتری به سرمایه گذاری و توسعه در چین پیدا کنند”.

CIFIT که به عنوان یک پلتفرم برای تقویت سرمایه گذاری دوجانبه، انتشار اطلاعات معتبر و بررسی آخرین روندهای سرمایه گذاری است، به طور مداوم عزم چین را برای ارتقای سرمایه گذاری نشان می دهد. برخی گزارش‌های مهم شامل دستورالعمل‌ سرمایه‌گذاری خارجی چین (2022)، گزارش سرمایه‌گذاری خارجی در چین 2022 در این رویداد به صورت رسمی منتشر شدند.

غرفه جمهوری اسلامی ایران با همکاری سرکنسولگری کشورمان در گوانجو و سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در این نمایشگاه برپا گردید و به ارائه مشوق ها، فرصت ها و مزایای سرمایه گذاری در ایران پرداخت که مورد استقبال بازدید کنندگان و سرمایه گذاران قرار گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *