چین خواستار آتش‌بس در جنگ اوکراین شد

وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه خواستار آتش‌بس و از سرگیری مذاکرات با هدف یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگ اوکراین شد.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از رسانه ها رسمی چین، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات امروز (چهارشنبه) «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه که اعلام کرد روسیه از تمامی ابزار لازم در بحران اوکراین استفاده خواهد کرد گفت: چین خواستار آتش‌بس و انجام مذاکرات برای حل و فصل این بحران از سوی تمام طرفین درگیر است.

بیشتر بخوانید:

چین: آمریکا بحران اوکراین را ایجاد کرد و اکنون بزرگترین برنده آن است

درخواست اوکراین از چین برای کمک به خاتمه جنگ

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، چین از آغاز جنگ اوکراین همواره در تلاش برای ارائه راه حل‌های صلح آمیزی بوده است که در راستای تقویت ثبات و صلح جهانی باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین همچنین در واکنش به طرح رفراندم پیشِ رو در چهار منطقه دونباس گفت: موضع چین در قبال مسئله اوکراین ثابت است و بر تمامیت ارضی و حق حاکمیت تمامی کشورها که باید مورد احترام جهان و تابع منشور سازمان ملل متحد و اصولش باشد، تأکید دارد.

وانگ ونبین در ادامه اظهاراتش افزود: نگرانی‌های امنیتی منطقی هر کشوری باید محترم شمرده شود و از  تمامی تلاش‌ها برای حل بحران به شکلی صلح‌آمیز باید پشتیبانی شود.

چین خواستار مذاکره و مشورت برای حل و فصل اختلافات است.

به نقل از رسانه‌های روسیه، پوتین امروز چهارشنبه در جریان یک سخنرانی ویدئویی ضمن اعلام این مساله گفت: هدف غرب تضعیف، تفرقه افکنی و در نهایت نابودی کشور ما است. آنها مستقیم می‌گویند که در ۱۹۹۱ آنها قادر به از هم پاشیدن شوروی بودند و حالا زمان برای خود روسیه فرا رسیده است.

رئیس‌جمهوری روسیه با امضای حکم بسیج نسبی تصریح کرد که اقدامات برای بسیج بخشی از نیروها از امروز ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در روسیه آغاز خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *