چین سه ماهواره به فضا پرتاب کرد

چین، سه ماهواره را سوار بر موشک حامل لانگ مارچ ۶ از مرکز پرتاب ماهواره تائی‌یوان به فضا پرتاب کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین و به نقل از چاینادیلی، براساس اعلام شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، این کشور صبح روز سه‌شنبه ۲۷ سپتامبر (۵ مهرماه) از یک موشک حامل لانگ مارچ-۶ (Long March-6 carrier rocket) برای انتقال سه ماهواره آزمایشی به فضا استفاده کرده است. این پرتاب امروز در ساعت ۷:۵۰ صبح به وقت پکن (۰۳:۲۰ بامداد به وقت تهران) انجام شد.

بیشتر بخوانید:

پرتاب ماهواره سنجش از دور زلزله

ماهواره ای که زباله های فضایی را از بین می برد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، موشک لانگ مارچ-۶ از مرکز پرتاب ماهواره تائی‌یوان به فضا پرتاب شد و ماهواره‌های شیان-۱۶ آ (Shiyan-16A)، شیان-۱۶ بی (Shiyan-16B) و شیان-۱۷ (Shiyan-17) را به مدار از پیش تعیین‌شده فرستاد.

این شرکت در یک بیانیه خبری اعلام کرد، موشک لانگ مارچ-6 از مرکز پرتاب ماهواره تائی‌یوان در استان شانشی به فضا پرتاب شد و به زودی ماهواره‌های شیان-۱۶آ، شیان-۱۶ بی و شیان-۱۷ را در مدار خود قرار خواهد داد. این ماهواره‌ها برای بررسی منابع زمین و جمع آوری داده‌ها برای برنامه ریزی ساخت و ساز شهری و پیشگیری و کاهش بلایا استفاده خواهند شد. این ماموریت چهارصد و چهلمین پرتاب خانواده موشک‌های لانگ مارچ و دهمین پرواز مدل لانگ مارچ-۶ بود.

موشک ۲۹.۳ متری لانگ مارچ- ۶ قادر است حدود ۱ متریک تن محموله را در مدار خورشید آهنگ (Sun-synchronous orbit) در ارتفاع ۷۰۰ کیلومتری از زمین قرار دهد. مدار خورشیدآهنگ یک نوع مدار قطبی به مرکزیت زمین (یا سیارهای دیگر) است که همواره نسبت به زمین (سیاره میزبان) در یک ساعت خاص قرار دارد.

ماموریت روز سه‌شنبه، دومین پرتاب موشکی است که چین در ۱۲ ساعت گذشته انجام داده است. دوشنبه شب نیز یک موشک لانگ مارچ ۲ دی از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در استان سیچوان پرتاب شد و ماهواره‌های سنجش از راه دور یااوگان ۳۶-۰۱A، ۳۶-۰۱B و ۳۶-۰۱C را در فضا مستقر کرد.

چین تاکنون ۴۱ مورد از بیش از ۶۰ ماموریت فضایی برنامه ریزی شده در سال جاری خود را انجام داده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *