سوپرماشین برقی جدید چین ؛ پرشتاب ترین خودرو در تاریخ خودروسازی

گروه خودروسازی گوانگژو (GAC) یکی از جاه طلب ترین و موفق ترین خودرسازان چینی است و حالا به لطف عرضه سوپرماشین Aion Hyper SSR  می تواند رکورد شکن باشد.

به گزارش تجارت ایران و چین ، گروه خودروسازی گوانگژو، نخستین خودروساز چینی است که در نمایشگاه خودرو دیتروت که در آمریکا و همچنین در سرتاسر جهان از اعتبار ویژه ای برخوردار است شرکت کرده است. جدیدترین محصول این کمپانی چینی، یک سوپرماشین برقی است که قیمت آن 240000 دلار اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

چری آریزو 6 پرو مدل 2022 ؛ آیا این ماشین چینی ارزش خریدن دارد؟

اولین خودروی هوشمند جهان رونمایی شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری کاماپرس منتشر شده است، تأمین نیروی پیشران سوپرماشین  Aion Hyper SSRبر عهده دو موتور برقی است که در کنار هم 1225 اسب بخار نیرو و 11998 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. متأسفانه این خودروساز هنوز اطلاعاتی در مورد نوعی از باتری که باعث رسیدن به این دستاورد بزرگ شده است را منتشر نکرده است ولی حدس زده می شود این باتری از نوع لیتیوم-یونی باشد.

نکته شگفت انگیز دیگری که در مورد سوپرماشین  Aion Hyper SSR وجود دارد شتاب صفر تا صد 1.9 ثانیه ای آن است که آن را به پرشتاب ترین خودرو در تاریخ خودروسازی تبدیل می کند.

این سوپرماشین در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد. یک مدل چهار چرخ محرک که قیمت آن 240000 دلار اعلام شده است و یک مدل دیفرانسیل عقب که شتاب صفر تا صد آن 2.3 ثانیه اعلام شده است و 180000 دلار قیمت دارد. هر دو این مدل ها از فراری اف 8 ارزان تر هستند و می توانند رقیبی سرسخت برای آن به شمار بیایند

عرضه سوپرماشین  Aion Hyper SSR در بازار چین از اکتبر 2023 آغاز خواهد شد و گروه خودروسازی گوانگژو هنوز جزییاتی را درباره فروش آن در خارج از چین اعلام نکرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *