یوان چین رکورد زد

یوان چین در معاملات اولیه روز چهارشنبه در برابر دلار سقوط کرد و معاملات فراساحلی تحت فشار انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده به پایین‌ترین حد خود رسید.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از اکونومیک، یوان فراساحلی چین تا ۷.۲۳۴۹ سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۱ است.

 

بیشتر بخوانید:

یوآن چین چهارمین ارز پرمصرف جهان شد

جایگاه محکم یوآن چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، همتای خشکی آن نیز همین روند را دنبال کرد و در معاملات اولیه به ۷.۲۳۰۲ به ازای هر دلار سقوط کرد که ضعیف‌ترین سطح از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ بود.

چندین معامله‌گر ارز گفتند که خرید دلار شرکت‌ها در روز چهارشنبه بسیار قوی بود و فشار بیشتری بر یوان وارد کرد.

قبل از باز شدن بازار، بانک خلق چین (PBOC) نرخ میانی را ۷.۱۱۰۷ در هر دلار تعیین کرد که ۰.۵۴ درصد ضعیف‌تر از نرخ ثابت قبلی ۷.۰۷۲۲ بود.

این کاهش در حالی رخ می‌دهد که بانک مرکزی چین روز دوشنبه گام‌های جدیدی را برای کاهش سرعت سقوط اخیر یوان از طریق افزایش پیش‌بینی در برابر این ارز اعلام کرد.

در اوایل این ماه، بانک خلق چین همچنین میزان ذخایر ارزی را که موسسات مالی باید نگه دارند، کاهش داد. این اقدام همچنین با هدف کند کردن کاهش ارزش یوان بود.

معامله‌گری در یکی از بانک‌های چینی گفت که تلاش‌های مقامات برای جلوگیری از ضعف یوان تأثیر محدودی داشته است.

یک منبع، اواخر روز سه‌شنبه گفت که مقامات پولی چین از بانک‌های محلی می‌خواهند ابزار تثبیت یوان را که دو سال پیش کنار گذاشته شد، احیا کنند؛ زیرا آنها به دنبال هدایت و دفاع از ارز در حال تضعیف سریع هستند.

تقویت دلار در حالی رخ می‌دهد که بانک مرکزی ایالات متحده هفته گذشته برای سومین بار متوالی نرخ بهره را سه چهارم درصد افزایش و نشان داد که هزینه‌های استقراض در سال جاری همچنان در حال افزایش است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *