جایگاه محکم یوآن چین

ارزش دلار برای سومین روز متوالی در مقابل ارزهای مهمی مثل یوآن و یورو کاهش پیدا کرد. در حال حاضر یوآن جایگاه خوبی بین ارزهای مهم جهان دارد. قیمت یوآن در بازار ارزی ایران به 4 هزار و 315 تومان رسیده که نسبت به دیروز 20 تومان افزایش قیمتی داشته است.

به گزارش کاماپرس، با وجود نابسامانی اوضاع اقتصادی جهان به دلیل شیوع کرونا و نوسان ارزش ارزهای مهم جهان، یوآن چین همچنان در بین دیگر ارزها اوضاع بهتری دارد. این ارز خارجی به دلیل عملکرد نیرومند اقتصاد چین در جایگاه مستحکمی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

موسسه رتبه بندی مودیز اعلام کرده که در نتیجه همه گیری کرونا و وادار شدن دولت‌ها به حمایت از بازارهای پولی و مالی، مجموعه بدهی دولت‌های جهان تا پایان سال 2020 از رقم 13 تریلیون دلار عبور کرد که این رشد در یک دهه اخیر کم سابقه بود. همچنین مجموع بدهی جهان شامل بدهی خانوارها، بخش دولتی و خصوصی در بازه زمانی مذکور به 83 تریلیون دلار رسید و در این زمینه هم رکورد جدیدی ثبت شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

اما آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ تورم چین در 12 ماه منتهی سپتامبر به مثبت 0.7 درصد رسیده که این نرخ تورم 0.1 درصد کمتر از تورم ماه قبل و 0.2 درصد پایین‌تر از نرخی است که توسط کارشناسان پیش بینی شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *